Mot Whitsundays imorgon!

Ja det blev allt internetande idag i alla fall, hah! Sitter återigen på Hungry Jack's och utnyttjar deras gratis trådlösa Internet vilket är alldeles perfekt. När vi köpte turen till Fraser Island så köpte vi ju också en tredagars segeltur till Whitsunday Islands, dit vi då åker imorgon. Gick till lagunen idag också och la oss och solade, och efter ett par timmar gick vi till resekontoret för att bekräfta våran bokning, så vi drar imorgon vid 14.30.

Har egentligen inte gjort så mycket vettigt idag. Låg som sagt vid lagunen på förmiddagen, fixade med bokningen, gick och subbade oss (med andra ord - käkade på Subway), gick tillbaka till hostelet för att tvätta lite och nu sitter jag, Christopher, My och Mia här med varsin dator.

Efter Whitsundays så åker vi upp till Cairns. Men återigen är det så störigt att vi inte åker med samma bussbolag, så därför kunde vi inte åka direkt på onsdag när vi kommer tillbaka från seglingen, eftersom Premierbussen avgår vid 9.30 på onsdagmorgon och vi kommer tillbaka vid 12-tiden på onsdag. Måste därför boka en extranatt på vårat hostel här mellan onsdag och torsdag, och så tar vi den 11 timmar långa bussresan upp till Cairns på torsdagmorgon. Kommer komma fram vid 21-tiden på torsdag, och så har vi bokat in oss en vecka på ett hostel för 112 kronor/natten i Cairns till att börja med.

Blev tyvärr ingen utgång igår eftersom då var det andra halvan av gänget (My, Mia och Johanna) som inte orkade gå ut. Var ju tvärtom häromkvällen, men allting slutade i att ena halvan av oss tog en nattlig promenad och den andra halvan gick och fyllekäkade.

Har inte tagit några bilder idag, men jag tänkte att jag ändå kan skriva ett par rader när jag ändå sitter vid Internet. Vet inte om min mobil kommer funka på Whitsundays, men vi är i alla fall tillbaka här i Airlie på onsdagförmiddag.

Måste bara slänga in ett par ord om att jag har det verkligen hur bra som helst här. Det stämmer det som ni säger - Att det ser ut på bilderna som att jag har det bra och det har jag verkligen. Firar 100 dagar i Australien om tre dagar och jag måste faktiskt säga att jag inte längtar hem. Jag vill faktiskt inte åka hem! Klart jag saknar er därhemma, men jag vill inte åka hem! Har nog aldrig trivts så bra i ett annat land än Sverige som jag gör här. Jag har det helt underbart bra och jag mår underbart bra i hela kroppen! Så nu kan ni ju verkligen börja vara oroliga om ni nånsin kommer få hem eran dotter/flickvän/syster/vän/barnbarn igen! Haha!

Puss och Kram! ♥

Kommentera här!
Postat av: Mamma

Har i helgen varit barnvakt till Liam. Alla trodde han skulle få ett syskon. Men nej. Den kommer nog närsomhelst. Liam låg i vår säng på morgonsidan sträckte ut sin lilla arm och blev helt lycklig.. Ina sa han när han kände Celina. Han säger en massa ord. Kul. Morfar, Momme, Isa och så härmar han efter när vi pratar. Hallo säger han ofta. Så nu måste du väl längta hem lite! HA DET GOTT. KRAM FRÅN OSS ALLA.

2009-10-25 @ 16:41:39
Postat av: pappa

Nu kommer du hem mesamma! Så här kan det inte fortgå!!

Skämt å sido.... kul att du mår bra och trivs. Jag kan tro att tiden hos Clarks och barnen känns bra avlägsen i nuläget.

Något som är mindre avlägset är ditt konto. Jag har noterat att summan minskat och påminner bara om att ha koll så du inte går tom på stålar. Kanske läge att börja fundera på jobb innan förstärkningen kommer nästa år?

Återigen kul att du har det bra. Jag blir lite varm i hjärtat när jag hör att du trivs.

lev å må

kram pa

2009-10-26 @ 20:50:54
Postat av: pappa

Svar på din kommentar från förra inlägget.

Du vet väl att vatten är något man inte bara kan bada, surfa och segla i..... det går att DRICKA också!!

pa

2009-10-26 @ 20:55:15
Postat av: farmor

roligt att höra att du mår så bra.Men ohj, skall du stanna där för alltid ? Ser på farmor,jag trivdes också MYCKET bra i Sverige och stannade,Men Australien år ju såååå långt ifrån.Du måst e väl skaffa ett jobb snart,finns det något?Kul att all ting är bra nu efter dom bedrövliga veckorna i början.Som sagt(efter pa)levomår.Kram Farmor

2009-10-27 @ 11:50:21
Postat av: Fanny

Men kvinna! Du får ju för i heeeeeeeeelllllllv..#@! inte stanna borta i all evighet. Det händer roliga grejer i Marks Kommun med. Tex. Systembolaget har fått självplockning (mycket bra), kappahl har öppnat, en ny blomsteraffär.



.. Ser du.. JÄTTEROLIGT här med!!



... Fan, jag är avundsjuk på'rej. Det är därför jag vill att du ska åka hem. Hahahaha.

2009-10-29 @ 13:25:37
Postat av: Hanna-Sofia

Mamma: Lite gulligt är det väl men inte såpass att jag vill åka hem, hah!

Farmor: Ja, men vet aldrig hur länge jag stannar. Varför åka hem när jag har det så bra här, haha!

Fanny: Haha, guuuuud så jag icke vill åka hem nu, hahaha!

2009-10-29 @ 13:46:52
URL: http://hannasofiasresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0