Skadad

Vet inte hur jag har lyckats, men på nåt vis så kan jag använda den trådlösa anslutningen här på hostelet utan att behöva betala en krona! Därav anledningen till varför jag har kunnat skriva så ofta de senaste dagarna. Vet som sagt inte vad jag har gjort. Jag är väl allmänt grym helt enkelt, haha!

Igår hade vi väldigt trevligt. Mia och Johanna kom förbi här på hostelet en sväng innan vi gick till Christopher och co. Där hade vi det mycket trevligt och senare skulle vi gå in till stan för att gå ut på krogen. Christopher tog med sig sin longboard (dvs. typ en skateboard men lite större) och självklart ville ju jag prova! Var dock lite instabil så jag tyckte det var lite lättare att sitta ner så fick Christopher skjutsa mig. Bara det att han knuffade på lite hårt så att jag tappade balansen och gled av longboarden på ryggen. Gjorde lite ont, men tänkte inte mer på det. Men efter en stund börjar det göra väldigt ont så jag drar upp linnet och frågar Christopher om det syns nåt märke. Ehm... ja. Resultatet ser ni nedan, och det är inte vackert. Konstigt att det inte gick hål i mitt linne bara. Gick istället hål i huden, haha. Nej då, så farligt är det inte. Har dock jävligt ont i hela huden idag, men jag har inte ont i själva ryggen så jag har troligen inte slagit mig så illa. Bara skavde av huden lite grann. Så går det när man ska vara smidig på fyllan! Vi gick heller inte ut på krogen, utan McDonalds lockade mer, haha! Kommer vara så tjock när jag kommer hem...

Gick ner till stranden idag för att lägga oss och sola, men efter typ en timme börjar det blåsa jääääättemycket och så helt plötsligt känner vi regn på oss. Ja, regn! Inte okej alltså... Började duggregna och hux flux blev det jättekallt. Så vi gick och tog en Subwaymacka, handlade lite och sen gick vi tillbaka till hostelet. Trots att vi gick tidigt upp från stranden så har vi ändå uträttat lite nyttigheter. Har fått till att tvätta, vilket var väldigt nödvändigt. Sen blir det väl lite käk och sen ska vi möta upp med Johanna och Mia för lite Goon. Vi åker i alla fall till Brisbane på fredagmorgon och stannar över helgen. Om vi trivs kanske vi stannar lite längre, och efter det får vi se vart vi tar vägen. Ikea är i alla fall planen på lördag. Happy happy day!

Lite söta fyllebilder från igår följer, samt min snygga ryggskada.

Pussar!

Jag och My - Nyktert

Mia och jag - Nyktert

Snyggt!

Ser väldigt mysigt ut, eller hur?
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0