Tacokväll!

Gårdagskvällen var mycket trevlig. Jag, My, Johanna, Mia, Christopher, Emil och Jonathan hade picknick vid vattnet med tacos och det nya måstet: Goon. Goon är ett boxvin på 4,4 liter för ca $10, dvs. 60 spänn. Smakar väl inte allt för gott, men billigt är bra! Hade jättemysigt och ingen av oss var egentligen sugna på att ut och festa, så vi letade rätt på den rätta bussen och tog oss till Pacific Fair, vilket är ett jättestort köpcentrum strax utanför Surfers. Där bestämde vi oss för att gå på bio och det blev "Inglorious Basterds" med Brad Pitt. Den som inte har sett den har verkligen missat något. Så sjuuukt bra film! Filmen var slut strax efter 00.00, och då tog vi bussen tillbaka till Surfers igen. Hoppade dock av på fel hållplats så vi var tillbaka på hostelet vid 01.30, oops! Hade i alla fall en jättetrevlig kväll och jag och My har nu bokat ytterligare en natt här på hostelet, dvs. till fredag. Åker troligen upp till Brisbane då, även fast vi har hört att det är skittråkigt där så vill vi ändå kolla in staden.

Eftersom Christopher, Emil och Jonathan har lägenhet här så blir det som vanligt förfest hos dom ikväll. Sen blir det ut och göra Surfers osäkert, moahaha! Kan ju bara berätta att Johanna är Mys barndomskompis från Växjö, Mia är från Kungsör, Emil är från Lidköping och Christopher och Jonathan är från Göteborg. En väldigt trevlig blandning om jag får säga det själv.

Måste bara säga att härom natten när vi var på McDonalds och (fylle)käkade såg vi en kille som var totalt nerblodad i hela ansiktet och en tjej som var helt hysterisk bredvid honom, samt en polis stå och förhöra båda två. Vi hade ju ingen aning om vad som hade hänt, men efter ett tag så drog dom i alla fall. Men tro på fasen att idag när jag och My kollade på nyheterna så visade dom från övervakningskameran på McDonalds här i Surfers en kille som slår ner en annan, och så ser vi samma hysteriska tjej på övervakningsbandet! Väääldigt coolt, eller hur? Haha!

Nu måste jag sminka mig så man ser lite mer duglig ut inför kvällen.

Lite bilder från gårdagen följer.

Puss!

Jag, My, Christopher, Emil och Mia

Tacos!

Mia

Bio

My

Johanna
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0