Dag 64

Ja, idag "firar" jag att det är 64 dagar sen jag lämnade Sverige, vilket innebär 63 dagar i Australien. Behöver jag ens säga att jag tycker det är sjukt? Känns verkligen inte som att jag har varit här så pass länge, och att det var över två månader sen jag träffade nån av er där hemma. Fler dagar kommer det bli, och vi får väl hoppas att vi inte kommer sakna varandra till döds.

Nåväl, vaknade idag av att det var väldigt ljust i mitt rum. Perfekt, tänkte jag, då kan man ut och sola lite. Kikar lite mellan persiennerna och upptäcker att det inte alls är soligt, utan det är bara jävligt ljust och himlen är typ... brungrå. Det var inga regnmoln, och heller inte dimma. Kunde inte riktigt bestämma mig vad det var för väder, men det såg inte varmt ut i alla fall, så jag sätter på mig jeans, t-shirt och kofta. Käkar frukost och går sedan ut på verandan och upptäcker att det är jättevarmt ute. Bestämmer mig för att ta mig en promenad, men tänker att det kanske kan bli lite kyligt eftersom det blåser så mycket, så jag tar med mig koftan i väskan. Redan efter fem minuter är jag genomsvettig och ångrar att jag inte satte på mig korta shorts. Promenaden tog ca 45 minuter och när jag är tillbaka är mina gråa skor hela orange! Jorden här är ju inte brun som i Sverige, utan den är röd och därför har det dammat av sig på mina skor.

På kvällen börjar det regna och eftersom det är plåttak på det här huset så dundrar det ju som fasen när det regnar. Men efter ett tag börjar jag tycka att det kanske dundrar lite för mycket för att vara regn så jag kikar ut och då visar det sig att det haglar! Superstora hagel som jag aldrig har sett innan, men eftersom det var så varmt så var det som blaskigt och hela gräsmattan blev en sjö. Har blixtrat och dundrat här hela kvällen och jag har varit beredd på strömavbrott vilken sekund som helst. Kollade på nyheterna nu ikväll och då visar det sig att det har varit närapå storm i närheten av Sydney också och att det har rört upp mycket damm och jord från marken, därav anledningen till varför vädret har varit som det har varit idag. Visar sig också att det var 25 grader varmt här i Coota idag. Inte konstigt att jag blev svettig efter promenaden, haha!

Försökte fånga det mesta av det på bild så ni kan föreställa er hur det ser ut. Pappa, Daniel och Maggan - tänk er typ smogen över Kairo fast x10. Så har himlen sett ut hela dagen.
Puss och Kram!

Konstigt väder

Påminde om dimma eftersom man knappt såg omgivningen runt omkring sig

Det här var efter ca en kvarts promenad. Dom ser mycket värre ut nu...

Hagel-attack!

Stora hagel, jodutack!

Fint väder!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0