Planering

Har varit lite klent med uppdatering från min sida de senaste dagarna. Tänkte att ni alla skulle få en chans att hinna läsa igenom mitt förra inlägg, vilket kanske kunde ta ett par dagar, haha! Ibland är det trots allt väldigt skönt att skriva av sig när man har gått och funderat på saker och ting en längre tid.

Har ändå inte hänt så väldigt mycket i veckan. Dagarna har förflutit i samma takt, och när ungarna har sovit på dagen så har jag kunnat ligga ute och sola. Har varit jättefint väder hela veckan, förutom igår, och därför har jag kunnat bättra på brännan lite. Bortsett från allt det "vanliga" som har hänt så har det varit rätt tryckt stämning här i huset. Visserligen känns det att jag har tagit rätt beslut att jag ska åka härifrån, men vissa dagar känns det verkligen av att familjen inte vill ha mig kvar. Vissa dagar har Karen inte ens hejat på mig när dom kommer hem från jobbet och jag har bara känt mig i vägen hela tiden. Berättade i alla fall i onsdags för dom att jag hade planer att åka härifrån med My nästa helg, och efter mycket diskussion och prat hit och dit (orkar inte berätta allt om det samtalet) kom vi i alla fall överens om att det är okej att jag åker nästa helg.

Har i alla fall haft väldigt tur, eftersom jag även denna fredagen har varit ledig! Tills 10.30 åkte jag down the street för att äntligen få lite fason på min kalufs. Med andra ord - klippa mig. Blev inte en allt för radikal förändring, utan jag tunnade bara ut det, fixade till luggen och jämnade till hela håret, eftersom det var över två månader sen jag klippte mig. Så nu känns det bra igen! Vid halv två mötte jag upp med My och gick och käkade lite lunch. Gick sen och köpte varsin muffin och åkte sen "hem" till mig och satt ute i solen och fikade.

Bokade sedan hostel i Sydney i två dagar, mellan söndag-måndag och måndag-tisdag nästa vecka. Åker alltså till Sydney den 27:e september. Är också prat om att jag och My och några brudar från The Globe ska åka till Canberra nästa lördag och festa, och sen tar jag och My tåget från Canberra till Sydney på söndagen. Är inte 100% bestämt ännu när och om vi åker till Canberra, men det lutar åt det i alla fall. Efter dagarna i Sydney ska jag och My ta oss upp till Byron Bay för att möta upp med Mys kompis hemifrån Sverige, och sen får tiden utvisa vad vi ska hitta på. Som My sa idag: "Jag tror att det är meningen att du och jag ska resa tillsammans. För hur stor är egentligen sannolikheten att man ska hitta nån jämngammal svensk tjej som man tycker om på ett sånt här litet ställe?". Kan inte mer än hålla med. Har i alla fall haft en jättetrevlig dag idag, och kan knappt vänta tills jag vinkar hej då till Coota och familjen nästa helg.

Övriga delen av helgen tror jag inte att jag jobbar. Som sagt, så pratar ju knappt familjen med mig längre, men Karen och Brendan jobbar i alla fall både imorgon och på söndag och ikväll kom Bonnie (farmor) och Barry (farbror) hit så jag antar att det är Bonnie som kommer ha det mesta ansvaret för dom imorgon. Vilket innebär My-häng imorgon förhoppningsvis! Och jag håller tummarna för att det kommer vara sol och varmt så vi kan steka oss lite.

Allting känns i alla fall jättebra just nu och det ska bli skönt att komma iväg från familjen. Dock har jag såklart lite dåligt samvete för att jag försätter dom i en jobbig situation, och jag har ingen aning om hur dom ska lösa hela vem-ska-ta-hand-om-barnen-frågan, men helt ärligt så orkar jag inte bry mig. Eftersom nu när jag har droppat bomben så ser jag verkligen hur dom behandlar mig, i form av att dom ignorerar mig och knappt pratar med mig. Visserligen har det känts lite halvjobbigt redan från början, men nu ser jag ju verkligen deras verkliga jag. Ska bli skönt att slippa griniga ungar, tidiga morgnar och känslan av att man inte räcker till.

Nu blir det till och titta på Sällskapsresan 2 - Snowroller. Klart man utnyttjar familjens Internetanslutning för att ladda ner film det sista man gör, haha!
Pussar och Kramar

Hittade den här annonsen när jag var hos frisören. Sveriges slogan är tydligen: Sweden - the home of Husqvarna! Den var ny till och med för mig... Haha!

Bjuder på ett par bilder från igår också. Inte världens bästa känsla när jag böjer mig ner och ska slänga in tvätten i maskinen, så kryper den här lille krabaten ut på golvet framför mig. Han gick omkring hyfsat sakta och gick och sprätte med frambenen, typ som han letade efter nån att ta sig en tugga av - mig exempelvis. Tänkte om jag skulle trampa på honom men jag öste istället fram kameran och sen kilade han in under tvättmaskinen igen. Visade sig att just den här spindeltypen inte alls är farlig för människor, utan käkar bara flugor. Vilket jag faktiskt bevittnade idag! Jag och My står i köket och förbereder fika, och så ser jag en fluga i fönstret som precis har fasnat i ett spindelnät. Och på två röda så öser en sån här spindel fram och börjar mumsa i sig den stackars flugan. Allting gick så snabbt och jag blev så rädd så jag börjar gapa som fan "Spindel, spindel!!!" "Vart, vart!?" ropar My. Haha, som tur var den i fönstret, och därav ett par meter ifrån oss, men vi blev rädda ändå. Huga anamma!

Fräsching... INTE!

Uss!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0