Kidz Extravaganza

Då var helgen avklarad. Har inte direkt varit så ansträngande för mig även fast Karen och Brendan har jobbat. Bonnie har ju varit här och varit väldigt farmor-ig, dvs. daltat med barnen, städat, tvättat, strukit - sånt som en farmor gör. Och dessutom helt självmant! Men men, desto bättre för mig! My var här igår och då låg vi bara ute och solade hela förmiddagen, tills jag skjutsade tillbaka henne till The Globe framåt eftermiddagen.

Idag skulle det vara en barndag i Young som Karen och Brendan anordnade via jobbet. "Barndag" är väl egentligen bästa sättet jag kan översätta det på, men dom kallade det i alla fall för "Kidz Extravaganza!". Mycket Z:an där...  Måste bara förklara lite kort - Karen och Brendan är poliser men dom jobbar liksom inte på nån polisstation. Dom har sitt kontor i samma byggnad som sporthallen i Young, och deras arbetsuppgifter är att försöka få kriminella ungdomar att t.ex. gå i skolan, söka jobb och intressera sig för olika (lagliga) fritidsaktiviteter, såsom olika sporter och så. Och därför hade dom alltså en barndag så ungdomar kunde komma dit och bl.a. spela Laserdome, måla, få ansiktsmålning, äta sockervadd, kolla på dans- och karateuppvisning och kolla på film på storbildstv, (där dom förövrigt visade Kalle och Chokladfabriken, dvs. den otecknade versionen med Johnny Depp. Jag var den enda över 12 år där inne, haha!). Vid 10.30 tog jag med mig Bonnie och ungarna i bilen och åkte dit och eftersom jag hade tagit "egen" bil så sa Karen att jag kunde åka hem tidigare om jag ville.

Självklart gjorde jag ju det, eftersom jag försöker få så mycket tid för mig själv nu som jag bara kan, så jag åkte vid 14.00. Var jättefint väder hela dagen i Young så jag tänkte åka tillbaka till Coota för att försöka sola lite, men det var jättemolningt när jag kom hit så det blev inge solning för min del. Men men, jag gjorde mig lite fruktsallad och la mig och kollade på film i sängen. Nu ikväll har jag kollat på "I now pronounce you, Chuck and Larry" på tv och jag har legat och garvat som bara den. Tydligen så är Karen och Brendan lediga imorgon så det blir väl troligen slappedag för mig imorgon.

Kan ju bara berätta för er som inte vet hur situationen är "här hemma" nu efter jag har droppat bomben om att jag ska åka nästa helg. Ibland undrar jag egentligen vem det är som ska vara vuxen i den här situationen, eftersom Karen och Brendan beter sig verkligen som tjuriga femåringar. Dom ignorerar mig, dom hejar inte på mig när dom kommer hem från jobbet, dom svarar knappt när jag pratar med dom, dom bjuder inte in mig att delta i samtal - rent ut sagt så pratar dom knappt med mig överhuvudtaget. Jag VET att jag sätter dom i en jobbig sits nu och det är klart att en del av mig har dåligt samvete över att jag drar, men jag undrar om dom verkligen mår bättre av att behandla mig på det här sättet? Och om inte jag hade frågat om saker och ting hade dom aldrig berättat det för mig. Till exempel att dom är lediga imorgon - det "råkade" bara Karen nämna innan hon gick och la sig. Hon sa godnatt och då frågade jag om det var den vanliga tiden som gäller imorgon, dvs 08.00 men då nämnde hon bara i förbifarten att "Nej, vi är lediga imorgon". Om inte jag hade frågat hade ju jag satt klockan på 07.20 som jag gör i vanliga fall. Så visar det sig också att Bonnie ska vara kvar här hela veckan. Jag frågade Bonnie idag hur länge hon skulle stanna och då sa hon hela veckan, och det kunde ju liksom vara bra för mig att veta eftersom jag vet inte om jag fortfarande ska ta hand om ungarna, eller om det är Bonnie som ska "ta över" från och med nu. Blir bara mer och mer fundersam på den här familjen alltså... Tjänar det verkligen nånting till att gå runt som griniga småbarn utan att informera mig om vad som händer här hemma, och när dom jobbar osv? Jaja, jag drar i alla fall om mindre än sex dagar och då kan jag bara säga FUCK YOU! till den här familjen och deras jävla sätt.

Bjuppar på lite bilder från dagen!
Kram och puss!

Isla i bollhavet

Tja!

Isla och Brydee inne i sporthallen

Brydee tänker: "Snälla tant, döda mig inte!" Snacka om att verkligen vara stum av rädsla!

Flower power!

Isla å andra sidan satt helt relaxed, haha!

Howdy!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0