Hurtis!

Fredag = Ledig dag! I alla fall idag, eftersom Karen och Brendan jobbar imorgon istället. Ska som sagt vara nån barn-tjofräs imorgon i Young som bl.a. polisen ska vara med på. Typ barnen får komma dit, få ansiktsmålning, ta fingeravtryck, kanske en och annan ballong, vad vet jag. Får se om det blir en sväng om dit med ungarna imorgon.

Min lediga dag idag har spenderats ihop med My på the Streets of Coota! Drog först en fika på samma ställe vi käkade sist. Blev en hallonmuffins och en mangosmoothie för min del. Är en av tjejerna på hotellet som ska ha födelsedagsfest imorgon så My skulle hitta lite schyssta smycken bland annat, och jag skulle (såklart) handla på Woolworths. För min del blev det bara diverse skönhetsprodukter, det vill säga deo, shampoo, balsam, rakgel osv. Poppade även in en sväng på Apoteket och köpte huvudvärkstabletter och nässpray med mintlukt, mums! Som present till tjejen på hotellet köpte My ett presentkort på en frisörsalong, och jag som har varit orolig för vart jag ska kunna klippa mig har nu blivit räddad. Trodde att det inte skulle finnas nåt bra ställe att klippa sig på här, och med bra menar jag med frisörer under 40 som har up-to-date frisyrer. Minns inte vad stället hette, men blir nog att jag tar mig en tur dit när jag verkligen, verkligen känner att jag måste klippa mig. Just nu känns det bara verkligen som jag måste klippa mig, och inte verkligen, verkligen, om ni förstår vad jag menar (?)

My har förresten flyttat ut från sitt rum på Red Rash Inn (The Globe) och hem till en av snubbarna som jobbar på hotellet, och hans flickvän. Efter våran shoppingrunda åkte vi hem till My och gluttade på TV, och man kan ju verkligen säga att hon har bytt upp sig vad gäller boende. Hur fräscht hus som helst med jättefina rum och jättefina möbler. Visserligen har jag det bra här, men måste erkänna att jag blev lite avundsjuk, hah!

Vid 16-tiden tog jag bilen tillbaka (känns konstigt att säga "hem", så jag undviker det...) och då var ingen i familjen hemma, utan var ute på ett ärende. Istället för att slösa bort eftermiddagen med datorn i knät, en film och det snasket jag köpte på Woolworths, tänkte jag vara en hurtis och ta en promenad. Sagt och gjort. Jag tog (bland annat) kameran, vattenflaskan och iPoden i väskan och traskade iväg. Har egentligen aldrig varit ute och utforskat området runtikring där jag bor och tyckte därför att det var dags. Blev dock ingen användning för iPoden då jag istället lyssnade på massa får och kossor längs med vägen. Tänkte dessutom ge er en bild av hur själva omgivningen ser ut här, därav anledningen till varför det blev så många kort tagna idag. Var väl borta en sisådär 45 minuter och efter det kunde jag utan dåligt samvete mumsa i mig mitt snask. Var väldigt skönt att komma ut och röra på sig lite. Kanske ska göra detta till en helgrutin när Karen och Brendan ändå är hemma med ungarna? Hmm...

Nu blir det lite msn:ande med min käre BF (bojfränd!) och sen blir det sova.
Puss och Kram till er!

Der Müms!

My: "Jag tar livet av mig om jag nånsin måste ha sånna här!"

På promenix

Hej träd

God eftermiddag

Får. Får. Får. Får får inte får, får får lamm!

Jävla djurjävlar alltså! Dom följde mig med blicken och gick längs med staketet efter mig. Man riktigt såg hur hungriga dom var efter mig. Creepy!

Ja, så här ser det ut där jag bor

Hoppeti-hopp

Min vän, Larven

Hej Coota

Trevligt att råkas!

Beware of the Krön!


Och några från igår. Hade inget att skriva om igår så tyckte det var lite onödish att lägga upp bara bilderna, men här är dom i alla fall!

Close-up Brydee

Close-up Isla

Man blir som man umgås...
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0