Ensam hemma, javisst!

Förlåt för den dåliga uppdateringen de senaste dagarna, bara det att jag har haft så mycket i huvudet på sistone. Precis som förra fredagen är jag ledig även denna fredagen! Familjen fick för sig att åka till farmor och farfar i Stuart Town som ligger ca. 30 mil härifrån nu i helgen, men med tanke på allt för mycket umgänge med familjen plus lite brist på lust så valde jag att inte följa med. Med andra ord har jag huset för mig själv hela helgen! Happy day!

Familjen åkte vid 12-tiden imorse och då ringde jag My för att se vad hon hade för sig. Som tur var, var hon pepp på en dejt så jag fräste ner och mötte upp henne. Gick till vårat standardställe (som jag fortfarande inte vet vad det heter, hmm...) och lunchade. Blev caesarsallad och bärsmoothie för mig. Har blivit något av en smoothie:are av nån anledning, haha! Blev sen lite inhandling av fullkornspasta (tack, GUD!), pesto, tomater, fetaost, tonfisk, hårfärg och chips för min del. Öste sedan tillbaka hit där vi satte oss på varsin solstol i solen och stekte. Var så pass varmt att jag slängde på mig min bikiniöverdel och solade överkroppen, se där! Smuttade på varsinn chailatte och hade det allmänt skönt i solen. Och bli inte förskräckta nu, chailatte är inte latte som i caffè latte, utan som i chaite med latte. Te alltså. Inte kaffe. Tro inte att jag har börjat vika mig för att bli kaffe-knarkare. Icke! Så no need to worry, hah!

Strax efter 16.00 skjutsade jag tillbaka My, då hon började jobba vid 17.00. La mig sedan i solen igen, denna gången helt och hållet i bikini och läste min nyinhandlade tidning. Gick in efter ett tag och slängde i hårfärgen i håret och sedan duschade jag, peelade mig rakade benen och smörjde sedan in heeela kroppen och nu är jag som ny igen! Fixade sedan lite middag i form av fullkornspasta med pesto och litte sallad. Förtärde detta framför slutet av "The Green Mile". Som tur var hann jag sätta i mig allt innan slutet eftersom mina näsborrar var allt för igentäppta för att kunna andas på grund av hur mycket jag grinade, hah! Skypade sen en sväng med bror och sen tog jag fram mina nyinköpta chips och gottade i mig, haha! Var dock inte så gott efteråt, då jag nu ligger i sängen och har helt ont i magen... Tji fick jag.

Även imorgon är det förutspått att bli finväder så jag och My ska ta en roadtripp till Wagga Wagga imorgon. Har faktiskt aldrig varit där, förutom den korta stund när jag var på flygplatsen. My var där för ett tag sen, men vi tänkte spana in stan och kolla om ryktena om att det finns en kängurupark där verkligen stämmer... Åker från Coota imorgon vid 09.00 och så får vi se hur länge vi stannar.

Nu ska jag dra en film innan jag släcker lampan. Lite pics från dagen följer.
Saknar er där hemma!
Puss & Kram!

Gott med mat!

Supergod caesarsallad

Soooola!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0