En trevlig överraskning

Sol och värme? Javisst! Idag har det varit supernice väder, och jag har väl skjutsat ungarna kanske sammanlagt 2 timmar på cykeln idag. Har kommit på att man faktiskt kan skjutsa barn Nummer 2 bak på cykeln, så jag kan ta båda samtidigt. Barn Nummer 1 är alltså barnet som sitter på sadeln på cykeln, och det är för det mesta Isla. Isla in the front, Brydee in the back.

Gick ut vid 09.30 imorse (ingen sovmorgon här inte!), hängde lite tvätt och var sedan ute till 11.00 då jag började med lunchen. Kidsen sov till strax efter 14.00, då gick vi ut igen, tog in tvätten och var sedan ute till 16.00. I brist på annan motion för min del så måste jag säga att det kändes av lite i benen efter utedagen, hah! Man är väl otränad!

Igår var jag så sjukt nära på att kunna ta en bild på en av de papegojorna som Karen mosade den helgen vi åkte till Gooloogong, men när jag gick in för att hämta kameran så hade (såklart) Brydee skrämt bort dom. Har lärt mig att dessa papegojor, som man förövrigt ser typ överallt här, heter Rosellas. Men tro fasen att två likadana (eller om det var samma?) papegojor satt i samma träd idag! Hotade Brydee att jag skulle ta fram knölpåken om hon rörde sig när jag hämtade kameran, och denna gången lyckades jag ta ett par kort! Nej, jag hotade henne inte alls förresten... Eller lite kanske...

HAHA, måste bara berätta om kvällens händelse! Imorse hittade Brydee ett par gamla vindruvor på golvet, som Isla inte hade käkat upp från igårkväll, som var helt bruna och mosiga, så jag sa åt henne att slänga dom i papperskorgen. Har hittat lite bruna vindruvor lite varstans i huset idag så egentligen inget konstigt med det. Men men, efter maten idag så klädde jag av Isla för hon och Brydee skulle duscha. Så klädde även Brydee av sig så dom sprang omkring nakna ett tag. Dom skulle duscha ihop med Brendan och medan han gjorde sig klar så öste ungarna runt i hela huset butt naked. Jag och Brendan sitter i soffan och kollar på TV och Karen är i köket och pratar i telefon, när Isla kommer emot mig. Hon har en grej för sig att allting hon hittar, oavsett om det är en ballong, en bok, en toffel eller vad som helst så sträcker hon fram näven och vill ge det till en. Så även denna gång. Hon kommer emot mig med något brunt i näven, och efter att ha sett så många mosade víndruvor idag, sträcker jag fram näven och tar emot det. Då ser jag att Isla är helt kladdig om näven, och lite på ryggen. Tittar närmre på denna "vindruva" i min hand och, nej, det här luktar inte vindruvor. Det är BAJS! Springer efter Isla ut i köket, och mycket riktigt - där har Isla gjort en kladdig röra av den fina bajshög hon lagt där. Karen var så upptagen i sitt telefonsamtal att hon inte insåg att hennes unge satt och sket bara metern ifrån henne på golvet. Hahaha, tur att man är härdad efter alla bajsblöjor och kiss och matrester och klet man har fått torka. Fasen så jag och Karen garvade! Men det var bara att slänga in henne i duschen och torka upp röran, ja bokstavligt talat röran, på golvet och jag tvättade händerna med redigt med tvål, så var ingen skada skedd. Skulle så sjukt gärna velat se när lilla Isla satt på köksgolvet på huk och klämde en kabel, hahaha! Tack för en fin present, Isla!

Kolla in papegojorna!
Puss / Kram

Två Rosellor

Polly!

Polly vill ha kex!

P.I.M.P my Ride!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0