Flöt på Fergburger

Glädjeruset från gårdagen satt i hela eftermiddagen och kvällen igår. Även idag så har jag blivit helt lyrisk när jag tänker på att jag verkligen har hoppat bungyjump på 134 meter och hur jävla kul det var. Har kollat på min film flera flera gånger och asgarvat för det är så jäkla kul precis när jag hoppar och jag skriker och skriket bara försvinner i takt med att jag far neråt, haha! Så jäkla synd att filmfilen är så stor så att jag inte kan lägga upp den, men jag ska lägga upp den på facebook när jag kommer hem, plus att ni som inte har facebook ska få se den också. Internetet här är ju mycket segare än det hemma, plus att det kostar $4 i timmen, så jag gör ju bara det viktigaste när jag sitter vid Internet här.

Idag har vi allt tagit det lite lugnare. Jag klev upp tidigt för att ringa till min käre pojkvän. Var uppe redan strax innan klockan 8, för att det inte skulle bli så sent för honom där hemma. Pratade i dryga en timme och gick sen och handlade lite frukt och tvättmedel då jag var i stort behov av att tvätta. Kom tillbaka och fann att även Daniel hade klivit upp, så när jag skulle gå ner till köket så möttes vi i korridoren och gick ner och gjorde frukost.

Efter maten tvättade vi två tvättar och hängde upp det innan vi skulle ta bussen till The Remarkables Park som är ett litet shoppingcenter i närheten av flygplatsen. Dock skulle det ta en kvart innan bussen kom, så vi öste in på ett shoppingcenter här i Quenstown så att Daniel kunde boka klipptid. vi hade ju inte bråttom att fara till The Remarkables, och frisören hade tid precis då så Daniel tog tag i sin kalufs där och då.

Efter det åkte vi iväg för vi var på jakt efter en dubbelfjutt att koppla in i hörlure-uttaget på datorn så både jag och Daniel kan koppla in våra hörlurar samtidigt så vi kan kolla på film utan att oroa oss för att vi stör någon. Daniel inhandlade även en adapter till de Nya Zeeländska uttagen, och sen gick vi och tog oss lite lunch på ett café. Smoked Chicken Panini och en bärsmoothie för mig och en kycklingwrap och en vaniljmilkshake åt bror.

Åkte sen tillbaka till Queenstown och gick ner till stranden och la oss och solade i nån timme. Solen här är så otroligt stark, mycket starkare än i Australien. Visst att det är ett par grader kallare här än i Aus, men för det mesta går det knappt att sitta i solen för det är så starkt. Stackars Daniel brände sig i nacken när vi gick upp på berget här om dagen och till och med jag känner att jag måste smörja in mig med solskyddsfaktor 30 när vi är i solen. Jag å andra sidan har ju redan min grundsolbränna till skillnad från Daniel som är vit som en isbjörn, haha!

På kvällen traskade vi till Fergburger som är ett ganska känt hamburgerställe här i Queenstown. Har hört att det ska vara jäkligt gott där och rackarns anamma det var det! Har nog aldrig sett en större hamburgare i mitt liv, och den var tung som bara den! Vet inte hur många gram den var på, men den var tung att hålla i, hah! Jäkla god var den som sagt, och det stämmer att det är värt ett besök där.

Vi har ännu inte bestämt oss för vart vi ska ta vägen på fredag när vi ska hämta upp våran hyrbil, men det lutar åt att vi åker till Dunedin, på östkusten. Jag hör av mig om detta.

Puss puss på er!

Lunch i The Remarkables Park
 
På väg till Queenstown
 
Lake Wakatipu
 
Queenstown
 
Fergburger!
 
Fet burgare!!
 
Här ser vi Daniel framför en stor fågel
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0