Shopping i huvudstan

Tro't eller ej, men idag har vi inte varit så aktiva som vi brukar vara när vi kommer till ett nytt ställe. Har inte tagit nån tur eller åkt iväg på nånting idag, utan vi har bara spenderat dagen i Wellington och kollat i butiker och fikat.

Jag klev som sagt upp tidigt för att ha telefondejt med Fredrik samt flytta bilen ut ur parkeringshuset. Jag vaknade strax efter 7 och pallrade mig upp och var i parkeringshuset strax efter halv 8. Så jag gick 6 våningar upp. Körde 6 våningar ner. Körde ut. Körde runt. Körde upp 6 våningar igen, och gick till slut ner 6 våningar. Man får ju en biljett när man åker in och betalar sedan när man åker ut ur parkeringshuset, men kassan var obemannad när jag körde ut, så vi betalade ingen avgift för nattens parkering. Perfekt! Vid strax innan 8 ringde jag till Fredrik och pratade i dryga en timme.

Kom tillbaka och väckte Daniel så gjorde vi lite frukost. Var som sagt tvungen att checka ut idag vid 10 för att byta rum, så vi checkade ut och lämnade vårat baggage i baggagerummet och gick sen ut på stan. Kikade runt i diverse butiker och hittade sen rätt till Wellington Cable Car, vilket är en vagn som går på en tågräls som tar en upp till Botaniska trädgården. Man har jättebra utsikt över hela Wellington när man väl kommer upp men självklart så spöregnade det när vi kom upp. Tog ett par bilder och när vi hade satt oss tillrätta i vagnen för att åka ner igen så klarnade det upp och det slutade regna. Skyndade oss ut och tog lite bättre bilder och åkte sedan ner till stan igen.

När vi kom ner såg jag i ögonvrån en skylt till en frisör, och jag tänkte först att jag skulle strunta i att fråga hur mycket dom skulle ha för en klippningn men resonerade ändå att det inte kunde skada att fråga. Som tjejen i receptionen här på hostelet sa igår så går det knappt att klippa sig för under $100 här i storstan, men när jag öser in på det här stället och frågar så sa hon att jag kunde få studentrabatt och bara betala $60. Trodde först att det var en student som skulle klippa mig, för det var en yngre tjej som gick runt och tittade på de andra när dom klippte, men det var en medelålders kvinna som klippte mig. Hon kanske trodde att jag var student, vad vet jag. Hon var verkligen jättetrevlig och hon frågade vad jag gjorde här på andra sidan jorden och vi kom in på min vistelse hos familjen i Coota. När jag berättade allt om hur dom hade betett sig mot mig och att dom hade läst min blogg osv. så sa hon bara om och om igen "That's disgusting! That's just disgusting!", haha. Så jag fick både håret tvättat och klippt och även en trevlig pratstund. Slutade på $66, då jag antar att hon tog lite extra för tvätten också.

Håret blev bra och mina öronmuffar som alltid bildas runt öronen när håret är för tjockt, är numera borta. Även fast det blev aningen för kort vid öronen känns det ändå bra att få ha klippt mig till slut. Stackars Daniel fick vänta på mig i nästan en timme, men vi gick sen och tog en fika på Starbucks. Blev varm choklad och en panini med skinka, brieost, soltorkade tomater och ananas. Muuuums!

Kollade sen runt lite i stan och gick och handlade en sväng. Kom sen tillbaka till hostelet och checkade in och även den här gången fick vi ett eget rum, trots att vi hade bokat ett fyrabädds. Jag tog mig en dusch och sen ville Daniel ut och kika på stan igen. Gick till min favoritbutik Cotton On och jag inhandlade en jättesöt svart enkel klänning och det blev ett linne för Daniel. Kollade vidare och det slutade med att Daniel kom tillbaka till hostelet dryga 1000 kronor fattigare, haha.

Ikväll ska vi ut och käka på en bar som ligger precis bredvid för när man bor på det här hostelet får man en gratismåltid per dag. Troligen kommer det bara vara något lättare mål mat, men gratis är ju alltid gott. Förhoppningsvis, hah!

Eftersom vi måste hämta ut bilen ur parkeringshuset före klockan 8 imorgonbitti så lämnar vi Wellington rätt tidigt och tar oss till Taupo där vi har bokat två nätter. Är dryga 30 mil mellan Wellington och Taupo så det blir inte allt för mycket körning imorgon.

Bara en vecka kvar nu!

Kramar och pussar

Wellington. Jävla ledningar till spårbussarna ivägen!
 
Spårbuss
 
Wellington
 
Wellington Cable Car
 
Wellington Cable Car
 
Wellington
 
Wellington
 
Hej hej!
 
Fika!
 
Muuuums!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0