En vecka kvar i Surfers

Ja då var det en vecka kvar här i Paradiset. Känns helt sjukt att det var hela fem veckor sen jag vinkade av My i Sydney, och att det imorgon var fem veckor sedan jag anlände med bussen här i Surfers... Tiden har gått så rackarns fort så ni anar inte! Även fast jag inte har haft nåt speciellt för mig har jag ändå fått dagarna att gå. Och nu är det bara 13 dagar kvar till Nya Zeeland, och om exakt två veckor så får jag äntligen träffa min kära bror, som jag inte har träffat sen (hör och häpna) april förra året, dvs. dryga 10 månader sedan. Shame shame...

De senaste dagarna har jag inte gjort allt för mycket. Har varit lite blandat väder så idag är första dagen på dryga en vecka jag har legat och solat. Förhoppningsvis kommer det vara solväder på Nya Zeeland också, trots att det alltid är ett par grader kallare där än vad det är här i Australien under sommaren. Får hoppas att min solbränna kommer hålla i sig åtminstone tills jag kommer hem, och gärna lite längre också, haha. Tänkte annars att jag skulle passa på att sola den här sista veckan i Surfers och så får jag hoppas på finväder de sista dagarna i min favoritstad Sydney också, innan jag flyger iväg till Queenstown.

Har väl egentligen inte så mycket att rapportera om annars. Jo förresten! Inte för att det är en världsnyhet direkt men igår tog jag beslutet att ta ut min tungpiercing som jag har haft i lite mer än 2½ år. För ett par veckor sedan kände jag bara att jag hade tröttnat på den, men jag har inte "vågat" ta ut den, av rädsla att jag skulle ångra mig, och med tanke på att sår och liknande alltid läker så fort i munnen så är det i princip kört bara man har piercingen ute i nån timme. Hur som helst så bestämde jag mig igår, så igårkväll tog jag ut den och har nu haft den ute i dryga ett dygn. Känns lite mysko att inte ha den där, men å andra sidan har jag i princip aldrig tänkt på att jag har haft den, och den har aldrig varit ivägen (förutom då jag ska slicka på frimärken, haha), så jag har aldrig tänkt på den som att den har varit jobbig på nåt vis. Nu är den i alla fall ute, och jag testade om det gick att sätta i piercingen imorse, och det gick faktiskt, trots att jag trodde att hålet skulle vara igenväxt. Är bara ett litet märke på ovansidan av tungan, men det hoppas jag på att det försvinner så snart som möjligt. Linda (som förövrigt piercade tungan samtidigt som mig) tog ut sin för typ ett år sedan tror jag, och på henne syns det inget märke överhuvudtaget. Men men, jag vet ju att jag alltid kan pierca om mig om jag skulle ångra mig, men just nu känns det bra, även fast det är lite weird att inte ha den där.

Måste ju bara säga att när jag skypade lite med mor och Gunnar igår så var ju Gunnar så vääääldigt, otroligt generös och snäll att visa upp en låda med semlor i webcamen. Ditt as! Hoppas fan att det finns nån röten semla kvar i butikerna när jag kommer hem. Fredrik! Köp åt mig så kan vi äta semlor till middag när jag kommer hem den 26:e februari, haha!

Har förresten tänkt att jag skulle ta en bild på mitt bostadsområde från ovan, så att ni kan se lite lättare hur området där jag bor ser ut. Och nej, jag har inte köpt en helikopter för att få avklarat mitt mission, utan varje dag när jag går till stan så går jag förbi ett hus som är till salu, där det sitter en bild på hela området där jag bor, så att man lättare kan se vart sitt eventuella nya hem ligger. Det är bara ett par hus bort från där jag bor, så jag tog en bild och ringade in mitt hus med rött. Det som är inringat i gult är det huset som är till salu, så jag bor alltså i det med en röd ring runt.

Allt är bra med mig här i värmen, hoppas allt står bra till hemma i kylan med er!

Kramar och pussar

Hej här bor jag!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0