GOTT NYTT ÅR!

GOTT NYTT ÅR!!!! 1 januari 2010! Dags att ta sig an ett nytt år! Min nyårsafton firades som väntat, i min ensamhet, haha! Nejdå, ska inte få det att låta alldeles för deprimerande nu, för jag hade faktiskt en väldigt bra dag.

Började sista dagen på år 2009 med en hurtig morgonpromenad. Kom hem och duschade och tänkte att jag skulle ut att sola en sväng. Men med tanke på hur tidigt jag brukar vakna nu för tiden så tyckte jag att det var lite overkill att gå ut och sola redan vid klockan 10. Så tänkte jag att jag inte skulle hinna Interneta nånting på kvällen, så jag pallrade mig till McDonalds och Internetade en stund.

När jag kom hem igen blev det långnäsa på mig, eftersom det inte längre var lika soligt som det var när jag vaknade, så det var ingen mening att lägga sig i solen. Så jag gjorde lite pannkakor till lunch och kollade lite på Oprah.

Vid 16-tiden började jag göra mig i ordning för att gå och äta middag. Enda sen jag kom hit så hade jag bestämt mig för att jag skulle lyxa till det med ett restaurangbesök på nyårsafton. Sagt och gjort. Vid 17.00 gick jag in till stan för att käka på Hard Rock Café, som förövrigt är det enda Hard Rock Cafét i hela Australien. Fick en plats i baren och beställde en Corona att dricka och att äta - Honey Mustard Chicken Sandwich med fries. Mums!

Skulle också lyxa till det med efterrätt och jag beställde in Hot Fudge Brownie Sundae. Stod i menyn att det skulle vara en brownie med glass och vispgrädde. Låter bra. Dock när servitören kom in med den trodde jag inte att den skulle vara så otroligt stor. Haha! Var en jättestor brownie, minst fyra skopor glass och toppat med grova mängder vispgrädde. Jag kände verkligen att halva restaurangen kollade på mig när jag fick in den, haha! Dock var den inte så svår att få i sig, hahaha! Typiskt mig att smälla i mig hela. Väldigt gott var det allt.

Vandrade sedan hemåt, och jag kände mig ganska gravid när jag vaggade fram med min fulla mage, hah! Öste förbi en telefonautomat och ringde ett sista samtal för 2009 till min kära mor. Gick sedan hemåt och halkade in på en dokumentär om det senaste decenniet, dvs. alla händelser värda att komma ihåg mellan år 2000 och 2009. Typ 11 september 2001, tsunamin 2004, orkanen Katrina 2005, tillfångatagandet av Saddam Hussein 2006, Michael Jacksons död 2009, Barack Obama som första svarta president 2009 osv. Himla bra dokumentär faktiskt.

Vid 20.30 gick jag iväg till en telefonautomat och ringde sista samtalet för 2009 till min käre pojkvän. Blir alltid lika lycklig efter att jag har pratat med dig, Fredrik, hihi! Pratade i dryga två timmar, och medan jag stod där så smällde dom av fyrverkeri nummer 1, dvs. familjefyrverkerier klockan 21. Är för dom som har barn som inte kan vara med på fyrverkerierna vid 12-slaget. Så när jag kom hem igen efter samtalet så var klockan dryga halv elva, så jag behövde inte direkt vänta så länge tills jag skulle gå in till stan, vilket jag hade planerat att göra klockan 23.

Vid 23.00 går jag in till stan och det är verkligen huuur mycket folk som helst ute på gatorna. Rätt kul att vara nykter och se alla människor som är dumma i huvudet när dom är fulla, hah! Kommer i alla fall fram till stranden och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Men jag sätter mig i alla fall vid ett stängsel och väntar. Bredvid mig sitter en tjej som uppenbarligen är själv också, så hon börjar snacka lite med mig, och de sista 40 minutrarna innan kl. 00.00 gick rätt så fort. Mycket trevlig tjej.

Har nog aldrig varit på en allmän plats där det är allmän nedräkning och sen massa fyrverkerier på det, men det var rätt coolt när hela stranden stod och skrek "Ten, nine, eight, seven, six, five, four, three, two, one... HAPPY NEW YEAR!!!" och så dundrar ett jäkla fyrverkeri igång. Jag sprättar upp min lilla flaska med skumpa och skålar in 2010 med mig själv och alla andra på stranden. Fyrverkeriet pågick i ca. en kvart och var verkligen jättefint. Jag var helt salig när jag stod där och kollade på himlen och jag bara njöt av the moment. Låter kanske lite töntigt, men det är ändå nånting med nyår som är speciellt. Vet inte riktigt vad det är men precis innan så är alla så förväntansfulla och spänningen ligger i luften. Så när allting väl smäller av så blir det så himla härligt, för alla är glada och ljublar och tycker att livet är bra underbart.

Efteråt sa jag hejdå till tjejen jag snackade med och begav mig hemåt. Tog ett tag med tanke på folkmassorna som gick överallt på trottoarerna och på gatorna. Påminde mig lite om hur det är direkt efter en Metallica-konsert, (eller vilken konsert som helst för den delen) då gatorna är helt oigenkänliga då folk går överallt. Men men kom hem tillslut, och kollade lite på tv innan jag släckte lampan vid 01.30.

Var ett väldigt annorlunda nyårsfirande för min del. Har ju firat nyår utomlands innan, Rom 2004-2005, men aldrig för mig själv. Precis som på jul har jag också fått ihop en lista på grejer jag aldrig har gjort på nyårsafton förut:
1. Firat helt själv utan vänner eller familj
2. Varit på andra sidan jorden
3. Stått på en strand i kortärmat och firat in 12-slaget
4. Faktiskt varit lite lättad av att vara själv så man slipper hålla koll på sina polare bland alla människor, haha!
5. Första gången på flera år då jag har varit helt nykter. Hah, lite töntigt kanske, men ändå
6. Firat in det nya året i värme, utan behov av varken mössa eller långkalsonger
7. Stått och räknat ner från 10 ihop med massa andra människor och sen skådat ett redigt fyrverkeri

Dock fick jag ju i alla fall lite skumpa, som jag inhandlade tidigare i veckan. Överlag så var det en väldigt bra nyårsafton med tanke på omständigheterna. Precis som på julafton tycker jag att jag lyckades ganska bra med att fira på mitt egna lilla vis. Klart att jag skulle mer än gärna fira med er därhemma och få en nyårspuss vid 12-slaget, men det får bli nästa år istället.

Hoppas ni hade en superbra nyårsafton runt om i Svea Rike.
I år kommer jag hem, hihi! Nästa månad för den delen, hah!

Pussar och kramar! ♥

Nyårs-outfitten är på

Maaaaat!

Hej hej!

Min megastora efterrätt

På stranden

Mycket folk, javisst

Godkväll!

Wihooo! Gott Nytt År!!

Fyrverkerier

Skål!

Happy New Year!

1 januari 2010, hej hej!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0