Grattis, Fredrik!

Happy födelsedag, Fredrik! Grattis på gammalgubbe-dagen! Haha! Nejdå, så illa är det inte. 23 år! Är din första födelsedag jag inte är hemma och kan ge dig en puss, buhu! Du ska allt få en väldigt fin present när jag kommer hem, hoho! Grattis älskling! Saknar och älskar dig! ♥

Dagarna här i Surfers rullar på som vanligt. Det har inte varit fint väder på flera dagar nu så jag har bara tagit det lugnt hemma. Igår på förmiddagen var jag och handlade lite mat och på kvällen gick jag och Internetade som vanligt. Kom hem och garvade mig igenom "White Chicks".

Så har jag upptäckt att min axelremsväska i skinn har fått röda hund. Haha, vilket innebär att skinnet på baksidan har börjat skavts av så att den är helt prickig, dvs. inte så snyggt. Så jag har varit på jakt efter en ny väska, så här om dagen öste jag in på en surfbutik och hittade en assnygg Roxyväska i en liknande modell som den jag redan hade. Men jag har slutat att ta med mig min plånbok när jag går och Internetar för att jag inte ska kunna köpa nånting på vägen hem. Men igår så bestämde jag mig ändå för att köpa väskan på vägen hem från McDonalds, så jag går in och letar upp väskan. Dock hittar jag en annan från samma märke som var mycket snyggare, men då upptäcker ju jag att jag inte har med mig plånboken. Frågade om jag kunde lägga undan väskan tills dagen därpå men dom la bara undan grejer för en timme. Skit tänkte jag, så jag gick hemåt.

Men när jag gick hem så fick lite panik när jag tänkte på att nån annan kanske skulle norpa åt sig den, och dessutom var klockan bara tjugo över sju, så jag gick hem och hämtade min plånbok och gick tillbaka in till stan och köpte väskan. Och den är så fiiiin! Den är lite mindre än min förra väska men den är så mycket snyggare. Är supernöjd med den (även fast den var lite dyr. Ooops!).

Och jag måste faktiskt få ur mig lite irritation just nu. Dom rapporterar väldigt mycket på nyheterna här just nu om "snökaoset" i Europa och att skolor har stängt och folk håller sig inomhus och att det är den kallaste vintern på 60 år eller vad det nu var. Klart att jag som inbiten norrlänning älskar vintern och helt ärligt gärna skulle vilja byta ut den här solen och värmen mot härligt bitande -25 gradig kyla och massa snö. Men det jag blir så irriterad på är det att alla rapporter på nyheterna handlar bara om vad snön har ställt till med och att folk har varit tvungen att gräva loss sina bilar osv. Men vafan, när det är som det är med klimatet runt om i världen - dvs. att det blir varmare på grund av den globala uppvärmningen så varför kan inte folk vara tacksamma för snön och kylan? För om x antal år kanske det inte ens kommer kunna komma nån snö, så uppskatta den när den faktiskt kommer! Byt till vinterdäck, sätt på dig ett par långkalsonger och en mössa och sluta klaga! Gah! Uppskatta vintern när den faktiskt kommer på riktigt. Jag skulle som sagt gärna byta.

Hur som helst, hoppas allt är bra därhemma. Nu är det bara 24 dagar kvar till Nya Zeeland. Woho!
Blev så stolt över min nyinköpta väska att jag var tvungen att lägga upp massa bilder på den, hoho!

Puss puss!

Snyggeväskan!

Hej hej!

Roxyyyyyyyy
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0