Idag har jag varit duktig!

Då har jag svettat mig igenom ytterligare en dag! Nej då, så farligt har det inte varit faktiskt. Idag har termometern stått på behagliga +29 grader och inte +34 som dom förutspådde på vädret. Igår var det dock sjukt varmt med +38. Jag har dock trotsat alla varningar om att man inte ska sola mellan klockan 12 och 15 och legat ute i solen både igår och idag. Igår låg jag ute och solade hela förmiddagen och gick och Internetade som vanligt på kvällen.

Idag har jag dock fått uträttat lite nyttigheter. Vaknade vid 08.20, då tjejen i mitt rum smällde igen dörren till rummet. Hade dock vaknat 1 timme och 20 minuter tidigare när hennes jävla larm ringde en sisådär fem gånger innan hon gick upp. Vid tjugo över åtta gav hon sig iväg nånstans så jag hade rummet för mig själv på morgonen vilket alltid är skönt så man slipper smyga och vara tyst. Vid 9.00 klev jag upp och käkade frukost och en timme senare öste jag in till stan. Har tänkte länge att jag ska stänga mitt australiensiska bankkonto eftersom jag inte har haft pengar på kontot sen i början av november. Jag har bara sparat mitt kort OM det nu skulle bli så att jag skulle känna för att jobba eller om nån skulle komma fram till mig och erbjuda mig ett jobb här i Surfers. Men som jag trodde så blev det ju inte så, men det skulle ju varit lite dumt om jag nu skulle få användning för mitt konto om jag redan har avslutat det.

Men men, öste i alla fall in till stan och gick in på min bank och fick prata med en jättetrevlig tjej som var väldigt pratglad och det visade sig att hon hade varit förlovad med en svensk kille för 20 år sedan och varit väldigt mycket i Sverige. Alltid roligt att höra sånt. Kollade dock mitt saldo på mitt konto igårkväll och då visade det sig att jag hade -$11,82 eftersom det tydligen kostar $4 per månad bara att ha kontot, vilket inte jag visste. Fick helt enkelt betala den avgiften och nu är kontot avslutat i alla fall.

Efter det gick jag till samma frisörsalong där jag klippte mig när jag först kom hit, och bokade tid tills på lördagmorgon för ögonbrynsfärgning. Frisörerna fick ju mig att färga ögonbrynen när jag var där och klippte mig, och jag måste erkänna att det blev väldigt bra och jag blev väldigt nöjd med det, så jag tänkte ta och göra det igen, nu när dom har börjat blekas lite. Förhoppningsvis håller färgen i sig tills jag kommer hem, annars får jag kanske färga om dom på NZ, där jag ändå tänkte klippa mig. Gick sedan och handlade lite på Woollies och på vägen hem gick jag in en sväng på busstationen. Precis som sist när jag åkte buss hit så står det på bokningsbekräftelsen att man måste "checka in" 24 timmar innan avgång, så jag gick dit och frågade om det var nödvändigt. Eftersom jag inte hade nån utskrift av min biljett så fixade mannen bakom disken det åt mig och sa att det enda jag behövde göra var att dyka upp ca. en kvart innan avgångstid. Så nu har jag en utskriven biljett, istället för att behöva leta upp nåt internetcafé och betala pengar för en utskrift. Perfekt. Gick sedan hem i värmen och la mig och solade i 2½ timme. Känns skönt att jag har fått lite nyttigheter uträttat idag så jag slipper tänka på det. Duktigt av dig, Hanna-Sofia!

Imorgon är det hela 6 MÅNADER sen jag lämnade Arlanda och Sverige och mina nära och kära. Känns lite... ja, vad ska man säga? Overkligt är väl ordet tror jag. Ett halvår på andra sidan jorden. God damn!

Grattis på födelsedagen, Emma förresten! 21 år. Helt sicko!! Puss på dig, darling!

Och nej, jag vill inte visa upp mig själv halvnaken, haha, utan jag ville bara visa er hur brun jag har blivit här de senaste månaderna. Kan jag allt reta er lite när ni sitter där hemma helt fisbleka, hoho!

Kramar och pussar

Lite brun har man väl blivit kanske?
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0