Jag har sett en dinosaurie!

Idag visste jag inte riktigt vad jag skulle hitta på, med tanke på att det var rätt dåligt väder när jag vaknade imorse. Ingen soldag idag inte! Kom sen på att jag kunde pallra mig bort till ett stort köpcentrum som ligger i närheten av Chinatown och Darling Harbour. Vi var där sist när jag var i Sydney och största delen av varuhuset är massa outletbutiker, dvs. mycket billigare än i vanliga fall.

Var på jakt efter en bh så jag öste in på Cotton on Body och hade lite svårt att förstå storlekarna eftersom dom inte heter lika som hemma. Jag har storlek 75 B, men här mäter dom i storlekar t.ex. 12 A, 12 B, 14 C osv. Jag norpade åt mig en som såg ut att vara lagom stor och det visade sig att jag hade rätt när jag gissade att jag hade storlek 12 B. Så det blev inhandlat en vanlig svart t-shirt bh då den svarta jag redan har är rätt så sliten.

Gick sen och kollade runt lite och som jag sa när jag var i Surfers så var jag på jakt efter ett korallfärgat linne. Hittade ett på outlet Cotton On, men när jag provade det så var det för det första för stort, och för det andra såg jag ut som en lax. Inte snyggt. Haha! Kollade sedan på Supré där jag faktiskt hittade ett som var korallfärgat och inte laxfärgat, som jag kom fram till att det på Cotton On var. $10 kan det väl vara värt så jag inhandlade det. Perfa!

När jag skulle gå tillbaka tänkte jag att jag kunde gå via Darling Harbour istället för att gå igenom stan. I Darling Harbour ligger Sydney Aquarium och Sydney Wildlife World, och utanför det sistnämnda var det en stor folksamling. Då visade det sig att dom hade nåt dinosaurietema där just för tillfället och utanför hade dom en stor radiostyrd/dinosauriedräkt som var så sjukt verklig! Man såg ju benen på personen som var innuti dinosaurien, men då och då öppnade den munnen och röt och den gick omkring och nosade på vettskrämda barn. Till och med jag blev rädd när den kom fram och vrålade i ansiktet på mig, hah! Många av de stackars kidsen började ju grina till och med. Haha! Lite läskigt var det faktiskt...

Fan, blir just nu trakasserad av en jävla kackerlacka här på McDonalds. När jag skulle sprätta iväg den så råkade jag sprätta den rakt på en asiatisk kille som blev jätterädd, haha! Han hoppade till och tog sig för hjärtat flera gånger, haha stackarn! Och fan, jag tyckte att det började lukta sjuuukt mycket fisk när asiaten och hans polare kom in här och nu fick jag det bekräftat när han drog upp en påse ur sin ryggsäck, med ett gäng slemmiga fiskar, varav påsen hade läckt! Inte så kul med stinkande fisklukt inne på McDonalds där folk äter! Eller är det ens trevligt med fisklukt nånstans? Huga!

Passade på att ta lite bilder på Sydney från gatunivå idag så ni skulle få en liten feeling om hur det ser ut nere på gatan. Lite synd att det inte var så fint väder idag bara så att bilderna blir bättre, men håll till godo på det jag tog.

Puss!

George Street
 
I Darling Harbour
 
Darling Harbour
 
Darling Harbour
 
Där har vi den! Dinosaurien!
 
Den ser inte ut att vara rörlig, men jag lovar - Det var den!
 
En fyrvägskorsning där alla gångtrafikanter får grönt på en gång och kan alltså gå rakt igenom korsningen
 
George Street

Sydney
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0