Ny roommate

Andra inlägget à la 2010! Andra dagen på det nya året, dvs. igår, låg jag ute vid poolen största delen av dagen, och solade ett tag. Var rätt mycket moln dock, vilket det har varit endel de senaste dagarna. Men men, igår kom det i alla fall en ny tjej till mitt rum. Är en ganska ung tjej från Sydkorea. Så på förmiddagen igår höll vi på att möblera om i rummet, så att vi tog ut en av de tre sängarna som stod där inne. Tjejen ska stanna i fyra veckor, så från och med nu har jag en roommate. Visst att jag skulle föredragit att vara själv i rummet enda fram tills jag åker härifrån om tre veckor, men jag har ju ändå varit själv största delen. Hur som helst, tjejen är som de flesta asiater - hon säger inte så mycket och för inte så mycket väsen av sig, vilket passar mig fint. Skulle ju vara drygt att vara tvungen att dela rum med nån som beter sig som ett svin och inte respekterar andra.

Känns nästan lite onödigt att skriva här när jag ändå inte har nåt speciellt för mig om dagarna, och jag gör det bara för eran skull ska ni veta. Vet att vid nåt tillfälle när jag bodde hos familjen fick jag lite "klagomål" från er där hemma att jag borde skriva lite oftare, men när jag ändå inte har nåt att skriva om så tyckte jag bara att det var onödigt. Mina dagar här ser dock hyfsat likadana ut, så jag har väl egentligen inget jätteviktigt att skriva om, men jag skriver bara för att ni ska veta att jag lever.

Även fast inte vädret har varit så überbra här de senaste dagarna så är det ändå sjukt varmt. Trots att solen inte är framme hela tiden så ligger det ändå runt +30 och över, plus att det är rätt fuktigt just nu. Men det är ju skönt att det inte regnar i alla fall, trots att det är väldigt varmt även då. Idag är det dock supersoligt och supervarmt ute. Är nästan jobbigt att bara befinna sig utomhus när svetten rinner överallt. Huga! Ge mig lite snö och kyla, tack!

Hur som helst, hoppas allt är bra med er hemma. Jag har det bara bra, dock räknar jag ner dagarna nu tills det är dags för Nya Zeeland (27 dagar) och tills hemresa (54 dagar). Det är rätt lätt att bli uttråkad när jag inte gör nånting speciellt om dagarna.

Bjuppar på en bild från mitt nymöblerade, och extremt välstädade rum, hah!

Puss kram!

Ja, hon har en megastor teddybjörn i sängen. Fråga mig inte varför hon reser runt med den, hah!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0