Queenstown

Daniel är framme! Äntligen behöver jag inte vara själv längre. Wiho! Är så jäkla kul att han äntligen är här. Men låt oss inte gå händelserna i förväg. Igårkväll så festade jag som sagt med Mia och Johanna som jag skrev att jag skulle göra. Men med tanke på att jag inte har druckit alkohol på nästan tre månader så blev det snetändning för min del och jag har minnesluckor största delen av kvällen. Usch, inge kul.

Vaknade imorse helt jävla mörbultad och efter ett tag pallrade jag mig upp och duschade i nästan 45 minuter. Fick i mig lite frukost och spenderade förmiddagen helt död i uppehållsrummet, läsandes min bok. Vid strax innan klockan 13 tog jag bussen till flygplatsen för att hämta upp min käre bror. Hans plan var lite försenat så jag väntade i nästan 1½ timme innan han kom ut genom tullen och var klar med allt. Tog oss sedan in till stan med bussen och Daniel är lika förundrad som mig hur jävla vackert det här landet är. Och nej, pappa, han var inte grinig trots så många timmar på planet, hah! Även fast han är sjukligt trött, vilket är ganska så naturligt.

Kom fram och dumpade av hans grejer och gick och inveg Subway här i NZ. Jag var dödshungrig och sugen på flöt, plus att jag måste ju inviga Daniel i Subway-kulturen, haha! Tog oss sen en sväng på stan och handlade lite mat. Jag kollade ju inte riktigt in stan igår så vi gick en promenad runt i Queenstown. Är ju en väldigt liten stad så det är ju egentligen inte så mycket att utforska men vi tog oss i alla fall en promenad.

Har inte bestämt vad vi ska ha för oss de kommande dagarna, men bungyjumpet närmar sig om man säger så. Gaaah! Har inte bestämt mig om jag ska meddela er i förtid när vi har bestämt att göra det, eller om jag ska överraska er med de chockartade bilderna, haha! Kommer dock bli väldigt skönt när det väl är avklarat måste jag säga.

Här får ni lite bilder från kvällen igår och idag.

Pusspuss!

Förfest på Mia och Johannas balkong
 
Vid Lake Wakatipu
 
Solnedgång
 
Solnedgång
 
Hej bror!
 
Haha, jag är nog lite brun trots allt!
 
Jag vid Lake Wakatipu
 
Lake Wakatipu
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0