Sex månader i Australien!

Då firar jag min sexmånadersdag här i Australien idag! Helt sjukt att jag har varit här i sex månader. Ett halvår! 185 dagar för att vara exakt. Har lite svårt att få in det i skallen faktiskt, hah. Tänka sig att min sexmånadersdag infaller även på mormors namnsdag! Grattis på Agnes-dagen! 2½ dag kvar i Surfers Paradise också innan jag åker till Sydney igen på söndag.

De senaste dagarna har jag inte varit allt för aktiv. Eller ja, aktiv kan man väl diskutera, jag har varit jävligt aktiv på sol-fronten, haha. Har solat och solat och solat de senaste dagarna bara för att försäkra mig om att solbrännan kommer sitta i. Vet ju som sagt inte om det är solväder på Nya Zeeland, så det är lika bra att passa på när jag ändå kan.

Förresten så lönar det sig att bo där jag bor, med tanke på att på väg till McDonalds idag så hittade jag en $10 sedel på vägen, och bara för några veckor sen hittade jag en $20 sedel på samma väg jag går in till stan. Moahaha, alltid gött att få lite extra slantar i plånboken!

Tänkte mest bara säga att jag lever och inte har svettats bort i värmen, hah. Har inte så mycket annat att rapportera. Tog dock en ganska schysst bild igår när jag kom hem från McDonalds. Var en rätt fin solnedgång, så jag passade på att sno grannens palm som fotoobjekt.

Förlåt för de här lama jag-ville-bara-säga-att-jag-lever-uppdateringarna, men det är ju inte varje dag jag har nåt att rapportera. Dock är det förhoppningsvis slut på de lama inläggen snart, med tanke på att jag kommer göra lite mer om dagarna både i Sydney och framförallt på Nya Zeeland.

Fem veckor kvar tills jag flyger hem nu. Det ni!

Pussar och kramar! ♥

Hej palm!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0