Sola

Dagen har förflutit i lugnets tecken. Morgonen och förmiddagen såg nästan exakt ut som igår: Upp strax efter nio, göra frukost, smörja in sig, och ut till stranden. Låg och solade i ett par timmar innan vi gick och käkade lunch på en restaurang vid strandkanten. På vägen hem från stranden gick vi förbi ett pannkaksställe och köpte en megastor pannkaka fylld med smält choklad. Mmmmmm-mums!

Temperaturen idag har varit runt 27 behagliga grader. Dock har Fredriks bröst börjat anta en lite rosaaktig ton, men förhoppningsvis har han inte dragit på sig några allvarliga brännskador. Jag som inveg en ny bikini idag har även jag fått mig en rosa ring mitt på bröstet, där solen annars inte når i mina andra bikinis. Men men, jag klagar inte, det är ju i alla fall ett tecken på att solen tar här nere!

Och angående duschen då. Jag hoppar in i duschen idag efter stranden, svettig som bara den och hoppas på att det ska komma varmvatten idag. Igårkväll blev jag nästan skållad när jag skulle tvätta ansiktet, så jag hoppades att varmvattnet skulle funka idag. Jag fräser på det varmaste och jaaaa, det funkar! Så jag börjar duscha kroppen och håret, men precis när jag har tagit schampoo i håret så blir vattnet kallare. Och kallare, och kallare och kallare. Aaaaah, god damn! Varmvattnet höll i sig i kanske två minuter!! Jag genomförde den troligaste snabbaste duschningen i mitt liv och jag frös som en liten gris när jag kom ur duschen! Jäklar i mig om det inte funkar imorgon, då blir det allt hårtvättning i handfatet som gäller!

Till middag blev det kinarestaurang à la Montenegro. Tänkte testa hur kinamaten smakar här, jämfört med hemma, och det var ungefär samma. Inte helt tokigt. Efter middagen tog vi oss en promenad på stranden och gick sen tillbaka till hotellet.

Imorgon får vi se vad vi ska hitta på, troligen blir det stranden igen.

Hej hopp!
 
Stekar'n!
 
Sola!
 
Jag posar, haha!
 
Hej Adriatiska havet
 
Puss puss!
 
Fredrik doppar sig
 
Jag badar
 
K-k-k-kallt!
 
Kallt!
 
Pannkaka!
 
Lite felstavat på skräckhuset kanske?
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0