Tillbaka i Montenegro

Då var vi inne i de vanliga rutinerna igen, nu när vi är tillbaka i Montenegro efter utflykten till Albanien igår. När vi kom tillbaka till Budva på eftermiddagen igår, gick vi till hotellet och lämnade våra grejer och gick sen ut och åt middag. Båda två var ganska trötta, så efter middagen blev det bara en snabbtur till mataffären för inhandling av lite frukost innan vi gick tillbaka. Började kolla på en film, men orkade bara kolla i dryga 45 minuter innan vi hann somna båda två, haha.

Imorse sov vi längre än vi brukar, till strax innan 10 faktiskt. Pallrade oss upp och var på väg till stranden dryga tre kvart senare. Förutom att vi båda förälskade oss i världens sötaste lilla kinesiska tjej på stranden så hände inget utöver det vanliga. Gick från stranden en bit efter klockan tre och kom hem och duschade. Och tro på fasen att det fanns varmvatten idag! Wiiiho! Men jag tog det säkra före det osäkra och lät Fredrik duscha efter mig, innan jag tvättade håret i handfatet, så att jag inte skulle tagit slut på allt vatten i duschen.

Tog det lugnt ett tag på rummet innan vi gick ut och käkade middag. Gick till en annan kinesisk restaurang (ja, det finns två här i Budva) och käkade lite smaklös "kinesisk" mat. Gick sen till ett ställe som har blivit lite av en favorit - en restaurang som heter Mozart som är känd för att ha jättemånga och goda desserter. Vi har varit där ett par gånger, och jag käkade cheesecake med björnbär till efterrätt efter maten. Den här gången beställde vi in en "strawberry cup" som var ett djupt glas proppfylld med färska jordgubbar, en kula jordgubbsglass och helt överöst med vispgrädde. Det var inte helt fel vill jag säga! Vandrade sedan hemåt och kollade färdigt på filmen som vi nästintill somnade ifrån igår.

Imorgon blir då sista hela dagen för oss här i Budva, och den kommer troligen bli spenderad på stranden som vanligt och förmodligen kommer det bli lite shopping också.

Lite bilder från dagen följer.