New Jersey

Det blev rätt sent igår, då vi kom hem från det nattliga besöket till Empire State Building vid halv ett på natten. Vi sov ut till tio idag och hade faktiskt ingen aning om vad vi skulle hitta på. Vi har känt att vi faktiskt redan har gjort allting vi ville se och göra här i New York. Vi har ju trots allt varit rätt så aktiva när det kommer till aktiviteter, så vi har hunnit med mer per dag än vad vi trodde innan vi kom hit. Pratade igår om att vi kanske skulle åka till nöjesfältet Six Flags i Jackson i staten New Jersey och kollade upp i hotelldisken hur man skulle ta sig dit. Det skulle ta dryga två timmar att ta sig dit, plus att det var lite luddigt vilken buss vi skulle ta. Det skulle verkligen ha varit skitkul att åka dit, med allt jag har hört om det sen Daniel var där förra året, men det kändes liiite för krånligt så vi bestämde oss för att strunta i det.

Så idag har varit en liten "extradag" där vi har gjort nånting som vi inte hade planerat från början. Bestämde oss i alla fall för att ta tåget över till New Jersey, till stadsdelen Hoboken och bara vandra runt. Tog Subwayen till 34th Street och bytte till tåget som tog oss ut till New Jersey. Landade in i Hoboken och hittade först rätt på Carlo's Bakery som är med i programmet Cake Boss som går på kanalen TLC. Vi har sett programmet många gånger hemma så det var lite roligt att se bageriet på riktigt. Det var dock rätt mycket folk inne i själva bageriet så vi gick inte in.

Efter ett tag hittade vi ett Ben&Jerrys glasscafé och gick in och åt varsinn glass. Åt världens godaste citronsorbet samt en helt sjukt underbart god choklad och jordnötssmörsglass. MUMS! Vandrade sen ner mot vattnet så vi hade en jättefin utsikt över Manhattan. Nu såg vi mer hela Manhattan än vad vi gjorde när vi var i Brooklyn, då vi mest såg södra Manhattan. Nu såg vi både Midtown och Downtown, vilket resulterade i en väldigt fin utsikt. La oss i ett par timmar på en gräsmatta nere vid vattnet och njöt av solen och utsikten.

Vid tretiden tog vi tåget tillbaka till Manhattan där vi hoppade av ett par gator ifrån vårat hotell, och vandrade upp längs med Broadway. Pep in på Magnolia Bakery, som har supermycket muffins och köpte två stycken, mumma! Promenerade sen Broadway upp till våran gata, 79th Street och hängde på hotellet i några timmar.

Öste sen iväg till en biograf som ligger ett par gator bort ifrån oss för att se på "The Hangover Part 2". Bion var jättefint inredd, men det sjuka var att man kunde köpa pizza och massa annan plockmat utöver de vanliga popcornen och godiset. Stört! Dessutom var de tre olika drickstorlekarna, small, medium och large, helt utöver det vanliga. Den minsta såg ut som en extra large enligt svenska mått. Bion var i alla fall sjukt roligt!

Får det kanske att låta som att vi bara äter snask och onyttigt, men så är inte alltid fallet. Dock käkar vi mycket onyttigare här än vad vi gör hemma, men vi har ju trots allt semester plus att vi är i USA vilket man inte är varje dag! Det är ju dessutom så roligt att pröva nya grejer! Fick det kanske också att låta som att vi är på hotellet endel, men som jag sa, så har vi helt ärligt gjort allting vi vill, så idag och imorgon är lite extradagar där vi kan ta det lite lugnare.

Nattinatt!

Snygg utsikt!

Strandpromenad

Traska

Tog bild på det här tornet från första dagen när vi tog båtturen runt Manhattan. Från tornet ringdes världens första mobilsamtal.

Manhattan

Sola lite

Utanför bion. Bara i USA!