Shoppingdag

Sista dagen här i New York City. Lite tråkigt faktiskt, med tanke på hur jädra skönt vi har haft det den här veckan. Började i alla fall dagen med att äta frukost på en riktig American Diner där det blev både fruktsallad, hash browns och omelett. Tog oss sen ner mot Fifth Avenue för lite shopping. För min del blev det en t-shirt, ett par shorts och en cardigan. Lite senare tog vi Subwayen ner till SoHo där jag inhandlade lite mer underkläder och Fredrik handlade fem t-shirts och ett par skor.

Har tagit det rätt lugnt idag och har bara shoppat det vi kände att vi ville ha. Jag är ju så dålig på att komma på presenter att köpa, så, förlåt mig, men jag har faktiskt inte köpt nåt till er där hemma. Jag är en dålig kompis/dotter/syster, men jag är verkligen jättedålig på att komma på roliga presenter, plus att det är inte roligt att ge bort en mugg där det står "New York" på. Nästa gång jag åker iväg så kan ni kanske önska er nånting så jag vet vad jag ska köpa, haha!

Efter shoppingrundan åkte vi tillbaka till hotellet i nån timme innan vi rörde oss ner mot Times Square för att äta sista middagen är i N.Y. Efter middagen bestämde vi träff med Tania som har praktik här över sommaren. Har inte träffat Tania på 2½ år så det var verkligen jättekul att ses! Tania bor på övre Manhattan, precis som vi gör, så vi åkte alla tre upp till 79th Street där vi bor. Fredrik gick till hotellet medan jag och Tania gick till Shake Shack och tog en milkshake och satte oss på en bänk och catchade upp. Satt där i nästan två timmar och pratade om allt vi har missat i varandas liv på 2½ år. Var verkligen hur kul som helst att träffa henne efter så långt tid!

Gick sen tillbaka till hotellet och duschade och tänkte snart börja packa så smått inför imorgon. Flyget hemåt går kl 18.00, så vi åker härifrån hotellet vid 14.00 hade vi tänkt. Check ut tiden är vid 11.00 så vi har ett par timmar att döda imorgon förmiddag. Har inte bestämt ännu vad vi ska göra, men det blir troligen bara häng i Central Park eller lite strosande här i området.

Har verkligen haft en helt underbar vecka här i New York med min älskade. Uppdaterar om allting när vi är hemma i Sverige igen, vilket blir på torsdag förmiddag någon gång.

Puss puss!

Frukost

Rockefeller Center, taget från Fifth Avenue

Ramlade över detta på vägen mot Times Square

Middag

Jag och Tania

Min vackra vän!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0