Hejdå Sverige - vi ses om en månad!

Som vanligt, dagen innan avresa, får jag väl skriva ett par rader. Har egentligen inte så mycket att säga, förutom att de senaste dagarna (eller snarare senaste veckan för min del) har vi packat och fixat och inhandlat de sista nödvändigheterna innan vi åker imorgon. De enda pengarna vi har växlat är några hundralappar i zloty, så att vi klarar oss de första dagarna i Polen. Känns onödigt att växla massa pengar i olika valutor med tanke på att vi inte bara ska besöka ett eller två länder, utan rätt så många.

Känns på nåt vis lite "overkligt" att lämna Sverige och vara utomlands i över en månad. När jag åkte till Australien så var jag ändå beredd på att vara borta väldigt länge, eftersom då var ju planen att jag skulle jobba hos familjen i minst ett halvår. Men nu är det ju bara semester som gäller i en hel månad, och det känns lite overkligt på nåt vis. Det ska dock bli väldigt skönt och framförallt väldigt spännande att luffa runt på tåg, vilket ingen av oss har gjort innan. Enda erfarenheten jag har av tågåkande är ju i Sverige, Norge och Australien (och självklart tunnelbana i diverse länder) så det ska bli väldigt roligt!

Vi flyger som sagt från Göteborg imorgon förmiddag och mellanlandar i Berlin i ett par timmar innan vi landar i Krakow imorgonkväll. Vi kommer att ha WiFi på hotellet så ni får hålla utkik här imorgon och se om jag hinner skriva nånting när vi kommer fram.

Som sagt, ryggsäckarna är packade, Lonley Planet-guideboken är nedpackad och även vår nya reskompis iPad. Ska försöka uppdatera så mycket som det går, men det kommer väl bli lite som i Australien, att jag upppdaterar när jag har tid och lust och tillgång till WiFi.

Vi hörs nästa gång i Polen!

Puss & Kram!
Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0