Tre dagar kvar

Kan knappt fatta att det är över två månader sedan som vi bokade resan och jag skrev inlägg här sist. Det har gått rackarns fort! Både jag och Fredrik har både jobbat och pluggat och sett fram emot resan, och vips så var det bara tre dagar kvar tills vi åker!

Helt ärligt har det inte hänt så mycket på resfronten sen jag skrev sist. Med tanke på att Islands ekonomi inte är den stabilaste i världen så vill inga svenska växlingskontor köpa in isländsk valuta med tanke på att det är lite riskabelt. Med andra ord så har vi inte växlat några pengar nu innan vi åker, utan tänkte lösa det på plats i Reykjavik.

Det enda som egentligen har ändrats sen vi bokade resan är att vi har bytt hotell. Vi bokade först ett hotell som heter Arctic Comfort Hotel och som verkade jättebra. Dock låg det ca. 30 minuters promenad från centrum vilket var lite av en nackdel. Nu när jag själv är i hotellbranchen (höhö) så vet jag att många hotell brukar lägga ut sista minuten-priser dagarna innan ankomst, så jag var inne och kollade på lite olika hotell idag. Då hittade jag ett som låg väldigt centralt, och som dessutom skulle bli billigare än det första vi hade bokat. Vi har nämligen upptäckt att knappt några hotell i hela Reykjavik har frukost inkluderat, och på Arctic Comfort skulle vi betala 8 euro per person och per dag för att få frukost. Med andra ord, för 6 dagar skulle det bli dryga 850 kronor extra, utöver det vi betalade för själva hotellrummet. Det nya hotellet jag hittade var ca. 400 kronor dyrare än det första, men det inkluderade frukost. Med andra ord, sparar vi några hundralappar plus att vi bor mer centralt. Så nu kommer vi bo på Center Hotel Klöpp i centrala Reykjavik.

Nu är det som sagt bara tre dagar kvar, och ni som har missat det, så flyger vi först till Arlanda från Landvetter eftersom Iceland Air bara flyger till och från Arlanda i Sverige. Flyger till Arlanda vid 08.30 på fredag morgon och sen vidare mot Reykjavik vid 14.10.

Så nästa uppdatering blir på fredag, ute på en ö i Norra Atlanten!

Kommentera här!
Postat av: Mamma

Det kommer nog bli en fantastisk resa. Ta mycket kort. Trevlig resa och stor kram till er båda.

2012-03-28 @ 18:39:42
Postat av: Farsan Carlson

Ha en riktigt nice resa och försök komma en bit utanför Rökviken för å uppleva lite av den karga naturen. Du kan ju börja med att räkna träd!?

Lyckur tillur på Islandir, Rökviken=Reykjavik

kram pa

2012-03-29 @ 20:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0