Barceloneta

Jag vet inte om det är jag som är ihärdig eller om det är ni som är sega på att läsa, men hur som helst så har jag saker att rapportera om dagligen just nu, och då passar jag på att skriva. Kommer kanske inte bli daglig uppdatering sen när jag börjar plugga och inte turistar lika mycket som jag gör nu, men för er som är lite seglästa kanske ni får bläddra tillbaka ett par inlägg för att ha läst allt.
 
Idag har jag minsann plaskat i Medelhavet! Eller tja, mina fötter fick sig ett litet dopp i alla fall, haha. Tog tunnelbanan ut till områdena Barceloneta och Port Vell där Barcelonas mest centralt belägna stränder ligger. Finns flera stränder i stan och dom flesta brukar välja stränderna Barceloneta och Sant Sebastià just för att dom ligger bara några minuters promenad från tunnelbanan. Men jag har hört att de stränder som ligger lite längre bort ska vara värt ett besök eftersom det inte är lika mycket folk där.
 
Hur som helst, så tog jag som sagt tunnelbanan ut till Barceloneta och stränderna är verkligen jättefina. Dom är väldigt breda och kilometerlånga och trots att jag har läst i guideboken att det ofta kan vara svårt att hitta en plats på stranden för den som vill sola, så var det just idag inte alls så överdrivet med folk. Antar att det beror en del på tiden på året också, att det inte är så många som åker hit på solsemester just nu. Doppade som sagt fötterna i Medelhavet men det var allt lite för kallt för min smak för att bada.

Så jag promenerade längs med strandpromenaden ett tag och satte mig ner en stund och kollade på folk. En liten roligt grej som hände var att när jag kom allra längst bort vid stranden Sant Sebastià så ser jag en helnaken man stå upp på stranden. Min första tanke var att han kanske hade råkat tappa handduken men då ser jag plötsligt ännu fler nakna människor, både som ligger och solar och som badar. Så helt plötsligt, utan förvarning så börjar alltså nudiststranden. För när jag promenerade tillbaka igen så var alla människor påklädda igen. Så ingen skylt eller nånting som säger till när nudiststranden börjar. Lite konstigt.
 
Gick sen vidare till Moll D'Espanya som är en liten park som ligger precis vid hamnen. Vidare utåt så ligger det gigantiska shoppingcentret Maremagnum där jag strosade runt en stund. Gick sen på träpiren Rambla de Mar in mot Barri Gotic som är den centrala delen av stan. Hann se statyn Mirador de Colom som föreställer Christoffer Columbus (Eller Cristóbal Colón som han hette på riktigt) och slutet av gatan La Rambla innan jag tog tunnelbanan hem igen. Skrev ju igår att jag hade tänkt utforska den delen av stan nån dag då jag ändå är i skolan.
 
Nu ikväll har jag suttit på balkongen och läst ett tag och även ätit pannkakor till middag. Imorgon ska jag ut på nya äventyr innan skolan börjar på måndag. (!)
 
På väg mot stranden i Barceloneta
 
Strandpromenad
 
Coolt med en lila yacht!
 
Barceloneta
 
Strand
 
Plask
 
Strand
 
Linbanan Transpordador Aeri som man kan ta över hamnen
 
Strandpromenad
 
Stranden Sant Sebastià
 
Alltså den här tanten hade sån sjukt deformerad kropp. Lite taskigt att ta bild på henne kanske, men jag var bara tvungen. Trodde jag fick med framsidan också när jag stod och smygfotade, men upptäckte när jag kom hem att så inte var fallet. Hon måste ha haft silikonbröst i hur många år som helst, för hennes silikoninlägg låg liksom "ovanpå" själva brösten, men de naturliga delarna hängde fritt neråt, vilket de ska göra på en tant på 60+. Kan även tillägga att detta inte var på nudiststranden, hah.
 
Barceloneta
 
Utsikt från strandpromenaden
 
Moll D'Espanya
 
Inne på Maremagnum. I'm in heaven!
 
Rätt fet båt, va?
 
Maremagnums biokomplex
 
Ser ni mig?
 
Rambla de Mar
 
Hamn
 
Många båtar
 
Mirador de Colom
 
Coolt trekantigt hus
 
Slutet av La Rambla

Kommentera här!
Postat av: farsan carlson

Kul med bilder jag känner igen. Gaudi parken och slutet av La Rambla gav en del flashbacks. Vi åkte linbanan bort till olympiastadion. Den är dock "pyttig" jämfört med fotbollsarenan. Lev å må kram Ppa

Svar: Jag tänkte att jag skulle pröva på linbanan nån dag kanske :)
Hanna-Sofia

2012-09-16 @ 08:15:08
Postat av: Daniel

Haha varför tog du inga nudist-bilder? :) Var du förresteb på 2-The-Loo inne på Maremagnum?

Svar: Kändes lite ofint tycker jag. Haha, ja, jag såg det idag! Men tog ingen bild dock. Skulle kanske ha gjort det, haha!
Hanna-Sofia

2012-09-19 @ 21:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0