Då var det dags!

Ja men då var det då dags för nästa äventyr! Imorgon vid 9.55 sitter jag på flyget för att flyga iväg till Barcelona där det är tänkt att jag ska spendera nästkommande fem månader. Trots att jag har varit inställd på det hur länge som helst, och vetat om att jag har varit antagen till Universitetet enda sen i april så är det alltså nu jag på riktigt ska åka iväg.
 
Många har blivit helt chockade när jag har sagt att jag inte har packat ännu, men tro mig, det har jag allt gjort idag, haha. Vet inte hur många timmar jag har sprungit omkring här hemma och packat och fixat och donat men nu är det bara necessären som ska ner och sen är allt klart. Har betalat extra för att få ha med mig en extra väska, så jag kommer ha min stora backpackerryggsäck, en rullväska samt en datorväska och handväskan. Frågan är bara hur mycket min kropp orkar bära, haha... Ryggsäcken väger i detta nu dryga 15 kilo, och rullväskan kommer nog sluta på 18-19 kilo tror jag. Trots att jag var borta mycket längre när jag var i Australien klarade jag mig bara på en väska där, men då hade jag ju heller inte med mig ett halvt bibliotek vilket jag måste ha den här gången. Och nu har jag heller inte begränsat mig så mycket som jag gjorde till Australien heller. Till exempel har jag lyxat till det med 12 par skor, haha!
 
Det har inte hänt så mycket sen jag skrev sist, utan jag har bara försökt njuta av tiden här hemma så mycket som möjligt. My flyttade in förra söndagen och trots att det känns lite konstigt att ha en inneboende så tycker jag ändå att det är skönt att det är nån man känner och inte nån främmande människa.
 
Trots mitt halv-skeptiska inlägg förra gången så känns det under omständigheterna rätt bra. Det ska bli spännande att åka iväg och även ha en egen lägenhet och inte bara bo på hostel. Jag vet förresten vem jag kommer att bo tillsammans med nu. Fick ett mail förra veckan från henne, och det är en 30-årig tjej vid namn Pilar som är från en by i norra Spanien som pluggar arkitektur. Vi har inte mailväxlat så mycket så det är allt jag vet om henne, men jag är i alla fall glad att det är en spanjorska så jag får möjlighet att prata spanska även när jag kommer hem från skolan.
 
Imorgon efter jag har landat i Barcelona så har jag ett möte på bostadsförmedlingen där jag har hittat lägenhet, så jag ska dit och skriva på kontraktet och även betala första hyran. Ska möta upp med Pilar där så vi ska skriva på kontraktet samtidigt. Vet inte hur länge hon ska stanna, eftersom vi som sagt inte har mailat så mycket med varandra.
 
Enligt bostadsförmedlingen kommer jag ha WiFi i lägenheten och förutsatt att det är sant, och att det funkar så ska jag försöka höra av mig imorgoneftermiddag/kväll. Ska också försöka fixa ett spanskt SIM-kort så snart jag kan, annars kan ni ju alltid ringa på Skype/Viber och WhatsAppa.
 
Så nästa gång vi hörs är jag i Barca! Puss på er!
 
Pack-kaoset. Detta är inte ens hälften av vad jag har med mig, haha!
 
Man är väl svensk!

Kommentera här!
Postat av: farsan carlson

12 par skor!!! Det finns affärer även i Barca! Äntligen dags, skönt eller.....?
Låter bra att det blir spanska även efter skolan med din roommate. Hoppas att hon e trevlig oxå. Glöm inte tidningsrepotaget jag skickade dig. Mae höres kram Ppa

Svar: Haha, jo jag vet, men jag får väl skicka med Fredrik en del grejer hem när hemresan börjar närma sig :) Ja vi får hoppas det så det inte är nån torris. Nejdå, det är redan nedpackat i väskan!
Hanna-Sofia

2012-09-11 @ 14:44:04
Postat av: Mamma

God tur. Kommer att kolla bloggen flera gånger om dan. Du vet ju hur jag är. :-):-):-):-):-) Kram

Svar: Haha jo jag vet det. Ska försöka skriva så ofta jag kan :)
Hanna-Sofia

2012-09-11 @ 15:28:43
Postat av: Daniel

Lycka till så hörs vi!

2012-09-11 @ 19:10:23
Postat av: Pia o Michael

Hej Hanna-Sofia, hoppas att resan gick bra,
och att du får en härlig tid i en av den vackraste staden i europa,vilken tur att din rumskompis
är arkitektur student, du får Gaudi gratis.
Vi följer din Barca vistelse.
Camp No är ett bra utflykts Måååål.
Kramar från oss båda.


Svar: Jadå resan gick bara bra :) Första intrycket av staden är bara positivt :) Kram!
Hanna-Sofia

2012-09-12 @ 18:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0