Inget-att-göra-dag

Idag har det inte gått i många knop får jag erkänna. Vädret har inte varit så där superbra idag heller så jag har faktiskt bara varit hemma och kollat på serier och tagit det lugnt. Enda gången jag faktiskt har varit ute idag var när jag gick de fem stegen till mataffären för att handla lite, haha.
 
Nu när jag har bestämt mig för att åka hem och då jag dessutom har varit hemma hela dagen idag så har jag lyckats ta itu med en del saker. För det första har jag pratat med min studievägledare hemma på Göteborgs Universitet och trots att jag är alldeles för sent ute så kommer jag kunna läsa två fördjupningskurser i spanska som jag egentligen skulle ha läst om jag inte skulle åkt iväg hit. Och för det andra så kommer jag också få jobba rätt mycket framöver. Som det ser ut nu har jag sex pass inplanerade i oktober och tolv pass i november. Så det känns jätteskönt att allting ordnar sig när jag kommer hem, trots mitt uppbrott här. Så de första veckorna i oktober så blir det till att ta igen det som jag hittills har missat av mina kurser och sen är det bara att köra på.
 
Och trots att jag är lite besviken på mig själv att jag nu har valt det här så känner jag vilken skillnad det är på mitt humör. För första gången sen jag kom hit så har jag nu lyssnat på musik och nynnat och sjungit med och då jag har sett nåt roligt i nån film/serie så har jag skrattat. Det är ingenting som kanske är ovanligt att man gör, men jag har faktiskt inte gjort det sen jag kom hit. Dessutom så har jag grejer att se fram emot nu när jag kommer hem, så som att träffa Fredrik, jobb, skola och Sverige överhuvudtaget så nu känns allting mycket, mycket lättare. Har också planerat så smått vad jag ska göra här den sista veckan som jag nu är kvar, vilket också känns jätteskönt.
 
Då jag inte har varit ute nåt idag så blir det inga bilder, förutom en liten stackare som jag tog nere i hamnen igår men som jag glömde lägga upp i gårdagens inlägg.
 
Puss!
 
El Puerto de Barcelona

Kommentera här!
Postat av: farsan carlson

Ja, du går i pappas fotspår och överraskar med än det ena och än det andra. Med den beskrivning du gav i förra blogginlägget tycker jag att du gör HELT RÄTT när det känns som du uttrycker det. Klokt. Du provade och fick ett svar och bara det är värt mycket i erfarenhetsbanken. Det tycks ju även greja sig när du kommmer hem so what för å ta en metallicalåt fras. Sköt om dig nu kvarvarande tid och njut så gott det går av den spanska pulsen.
Lev å må kram Ppa.

Svar: Ja jag gör väl det kanske. Jag vet ju dock att jag hade ångrat mig om jag inte hade testat, men jag gjorde det och det var ingenting för mig. Nej, du missade ett viktigt ord i Metallicafrasen - So f***ing what!
Hanna-Sofia

2012-09-20 @ 19:41:06
Postat av: Mamma

Skönt att du nynnar o skrattar:-) Måste kännas skönt att du bestämt dig. Allt ordnar sig till slut. Du gör helt rätt. Kram älskade barn :-):-):-)

Svar: Ja det känns jätteskönt, så nu räknar jag ner dagar och timmar tills jag sitter på planet hem :) Puss!
Hanna-Sofia

2012-09-20 @ 20:24:26
Postat av: farsan carlson

I know, men je e int så grov i mun som deg?? Kram Ppa

Svar: Hah, det är ju James som är grov!
Hanna-Sofia

2012-09-21 @ 19:40:24
Postat av: Fanny

Gött att det löser sig :) Vi får ta en mysfika när jag kommer hem och sen tycker jag allt att vi får åka till Barca ihop någon annan gång!
Pussy!

Svar: Men det tycker jag verkligen! Säg bara till när du är hemma så ska vi allt se till att ses. Annars kan ju jag alltid komma upp nån helg till Uppan :) Åh men ja! Sangria-helg i Barca låter inte så dumt! Puss!
Hanna-Sofia

2012-09-22 @ 10:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0