Ja, må jag leva!

Och helt plötsligt så var man ett helt år äldre. 24 år. Där ser man! Lederna och höftkulan värker redan, så jag har beställt färdtjänst till flygplatsen när vi ska åka hem. Skämt å sido, grattis till mig! Inte många ni känner som kan säga att dom har firat sin födelsedag i Los Angeles, va?! Har haft en superbra dag och Kalifornien har visat sig från sin bästa sida.
 
Fredrik väckte mig med "Ja må hon leva!" och muffins på sängen imorse. Mys! Efter morgonbestyren hämtade vi ut bilen för att även idag köra i riktning mot Hollywood Hills, men istället för att köra motorvägen mot Universal som vi gjorde igår, så höll vi oss på småvägarna i själva bostadsområdet Hollywood Hills. Varför? Såklart för att få en bättre syn på Hollywoodskylten. Hade tagit reda på hur vi skulle köra, men oturligt nog så var den vägen stängd just idag för vägarbete... Vi försökte hitta alternativa vägar för att ta oss upp mot skylten, men det gick faktiskt inte så bra, så vi stannade mitt i bostadsområdet och knäppte lite bilder. Var faktiskt ganska många andra som stod precis där också.
 
Efter detta så åkte vi mot Mulholland Drive som är en ganska lång slingrig väg som går genom Hollywood Hills och långt ovanför själva Los Angeles som gör att man får en superfin utsikt ut över hela stan. Har ju som sagt varit jättesoligt idag och när vi stod uppe vid en utkiksplats så stekte solen på rätt bra alltså. Var rätt coolt att köra just den vägen, för den ligger typ uppe i bergen och här och var skymtar man asfeta villor som har en rätt oslagbar utsikt över L.A.
 
Sedan letade vi oss ut till motorvägen för att köra samma väg som vi kom när vi anlände till Los Angeles i fredags. Styrde kosan västerut för att till sist landa in i Santa Monica. Jag skulle säga att Santa Monica är typ som en egen liten stad, medan Fredrik tycker mer att det är en stadsdel i L.A. men med tanke på att det ligger ca. 3 mil utanför själva Los Angeles så tycker jag nog att jag har rätt, haha. Santa Monica ligger ju precis vid Stilla Havet så det är verkligen jättefint därute vid stranden och strandpromenaden. Började med att gå ut på den berömda Santa Monica Pier, där till exempel Tom Hanks springer i filmen "Forrest Gump". Tog oss en supergod lunch innan vi vandrade omkring lite vid piren, och spelade en sväng inne på en arkad dom har där. Svalkade fötterna lite snabbt i Stilla Havet innan vi gick in mot stan och kikade lite i butikerna på Third Street Promenade som är en gågata i Santa Monica. Hittade inget särskilt, utan tog sedan en sväng förbi husen som ligger precis vid stranden, innan vi körde tillbaka till L.A. igen. Det var dock lite kyligt i Santa Monica, då det blåste endel från havet, så helt oförståeligt att folk ligger och solar och dessutom badar! Stilla Havet var ju superkallt...!
 
Lämnade sedan in bilen på hotellet innan vi gick över till shoppinggallerian Beverly Center där vi var häromdagen. Då Fredrik inte har kunnat köpa någon födelsedagspresent åt mig i hemlighet så blev hans present till mig att jag fick välja vilka solglasögon jag ville, då jag har sagt att jag gärna vill ha ett par finare/bättre kvalité än de som jag alltid köper från typ H&M för dryga hundralappen. Så jag hittade mig ett par supersnygga (och dyra...!) Ray Ban som Fredrik var så snäll och köpte till mig i present. Tack, min älskling! ♥
 
Nu ikväll har vi varit ute och ätit jättegod mat, bestående av lax med sparris för min del, och filet mignon med svamp för Fredrik. Till efterrätt blev det citronsorbet som var serverad i en frusen, urgröpt citron. Kul!
 
Sammantaget har det varit en jättebra födelsedag även fast det kanske inte direkt har känts som att jag har fyllt år. Då vi gör så mycket roliga, nya och spännande saker varje dag här borta så har det kanske inte precis känts som att jag faktiskt har fyllt år, men det har ändå varit en jättebra dag!
 
Imorgon är det sista dagen i L.A. innan vi tar oss vidare på vårt äventyr. Och imorgon blir det åka av, det säger jag. Imorgon blir det åka av...
 
Muffins på sängen till födelsedagsbarnet!
 
Hej Hollywood!
 
En 24-åring i Hollywood
 
Hoho!
 
Los Angeles
 
Hollywood skylten sett från en utkiksplats på Mulholland Drive
 
Hej, vi är i L.A.!
 
Hoppetihopp!
 
Syns dåligt på bilden, men nästan längst till vänster skymtar man Hollywoodskylten
 
Lunch på Santa Monica Pier
 
Santa Monica Pier
 
Beachen
 
I arkaden på Santa Monica Pier. Doodle Jump är ett superroligt spel jag har till min telefon, och nu fick jag spela det i XXL-format!
 
Det lilla nöjesfäljet på Santa Monica Pier
 
Födelsedagsbarnet
 
Soligt och blåsigt
Piren + Santa Monica Beach
 
La playa
 
Santa Monica polis
 
Stilla Havet!
 
Fredrik är livräddare...
 
Piren
 
Längs med Palisades Park
 
På gågatan Third Street Promenade
 
Husen nere vid stranden
 
Födelsedagspresent!
 
God middag!
 
Snygg!
 
Sorbetefterrätt

Kommentera här!
Postat av: Mamma

Annorlunda födelsedag, Lika spännande varje gång man öppnar bloggen. Ni ser ut att ha det bra. Ytterligare ett minne för livet.
Här hemma har det kommit lite snö under natten. Mulet och 1,3grader.
Kram på er:-):-)

Svar: Vi har det superbra ska du veta :) Fast det vi har gjort idag skulle knappast du varit avundsjuk på... ;) Puss!
Hanna-Sofia

2014-04-15 @ 08:15:24
Postat av: Farsan Carlson

Jau, grattis igen, 24 bast, tiden går fort. Själv har jag tre skidlektioner/dag men det blir kärvare för var dag då snötillgången minskar och lift efter lift stänger. Men vi kör "ända in i kaklet". Klarade uppåkningen för steg tre i söndags så nu är jag ytterligare ett steg närmare skidlärarexamen. Åka av! Jag tror ni ska på nöjespark och go for rollercoster!! Right? Kram Ppa

Svar: Hell to the YEAH att vi har gjort!
Hanna-Sofia

2014-04-15 @ 21:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0