Sista dagen i Vegas

Ja då har faktiskt sista dagen i Vegas nästan passerat, och näst sista dagen på vår semester. Känns alltid lika skumt när semestern närmar sig sitt slut. Tiden innan man åker går ju så fruktansvärt långsamt, och så säger det bara svisch så är det slut igen.

Sista dagen här hade vi tänkt spendera vid poolen för att försöka få lite solbränna innan vi åker hem, men vi vaknade upp till ett molnigt och framförallt, sjukt blåsigt Las Vegas. Vi gick ner och åt frukost och gick sedan upp för att fixa till oss och då vädret inte hade blivit bättre sen vi vaknade så gick vi till intilliggande shoppingcentret The Forum Shops, som även sitter ihop med Caesars Palace, och shoppade lite. Jag handlade på Victoria's Secret för typ fjärde gången, hehe. Strosade runt där inne en stund och gick sen över till Venetian som ligger mitt emot Mirage för att handla lite på apoteket till mig. För ni ska alltså höra hur jag låter. Det låter som att jag är en blandning av någon som är väldigt bakis, har rökt i hela sitt liv, plus ligger på sin dödsbädd. Min röst är helt och hållet förstörd. Jag sa ju att jag hade börjat känna av halsen redan i San Diego men de senaste dagarna har det blivit så sjukt mycket värre. Jag både hostar, nyser och snörvlar, så på apoteket inhandlade vi halstabletter, näsdukar och någon sorts tablett som ska vara bra mot det mesta som har med förkylning att göra. Så fruktansvärt drygt om jag skulle må som jag gör nu när vi ska flyga hem på torsdag. Inte så kul att vara dunderförkyld när man ska flyga i typ 16 timmar totalt.

Efter inhandlingen på apoteket så gick vi upp på rummet och bytte om till badkläder, för nu hade det klarnat upp lite. Det blåste fortfarande, men inget som var så farligt. Så vi norpade två solstolar och låg och stekte en stund. Efter vi hade käkat lunch vid poolen så gick vi och la oss igen men då hade solen gått i moln och det hade börjat blåsa ännu mer. Lite läskigt att ligga och sola direkt under 10-meters palmer som vajar fram och tillbaka...! Så vi tog våra grejer och gick upp på rummet för att inte riskera att blåsa bort.

Så imorgon ska vi lämna av vår hyrbil för att sen flyga tillbaka till San Francisco igen. Har ju en tur och returbiljett mellan Göteborg och San Francisco, då det blir mycket billigare så. Då det tar över åtta timmar att köra mellan Las Vegas och San Francisco så valde vi att flyga istället. Visst att vi har kört längre än så när vi körde San Francisco-Los Angeles, men vi ville inte spendera sista dagen av semestern i bilen, så vid 10-tiden imorgonbitti (amerikansk tid så klart) så lämnar vi Las Vegas, för en mellanlandning i Los Angeles, innan vi landar in i San Francisco vid 13.30. Det går ju såklart att flyga direkt till San Francisco från Las Vegas, men när vi började kolla på biljetter för typ en vecka sedan så var det svindyrt, så nu betalar vi drygt halva priset med mellanlandningen i Los Angeles. Men då det bara tar mindre än fyra timmar totalt så är det ju ändå helt okej. Så nu har vi tid att shoppa det sista i San Francisco och sen blir det okristlig tidig uppstigning på torsdagmorgon för att ta sig till flygplatsen och flaxa hemåt.

Inte så mycket bilder idag, men ett par i alla fall. Förresten; utvärdering om respektive stad kommer när vi är hemma igen!

Kram!

I The Forum Shops

Inne i The Forum Shops. Kolla taket!

Cool H&M-butik

Megastort akvarium

Akvariet igen

Vid poolen

Postat av: Farsan Carlson

Störst intryck verkar Las Vegas gjort mht vad du bloggat om. Ska bli kul att läsa utvärderingen. Have a nice journey back home. Kram Ppa

2014-04-23 @ 09:10:56
Postat av: Mamma

Skönt att ni snart är hemma. Krya på dig:-) Härhemma har det varit minusgrader i natt. Nu sol o klarblå himmel o 10 grader. Kram till er:-):-)

Svar: Förkylningen har faktiskt börjat släppa, vilket är skönt inför resan imorgon... Kram!
Hanna-Sofia

2014-04-23 @ 10:04:50
Postat av: pia o michael

Det har varit kul att följa med er på resan, för man
har ju följt er varje dag. Välkommen hem till ett varmt och soligt Göteborg, för vi tror att sommarvärmen är kvar till helgen i allafall
Det är nu kl 18:00 c:a 20 grader

Svar: Åh vad skönt med lite värme när vi kommer hem också :)