GOD JUL!

God jul till er alla där hemma! Nu är klockan snart 15 hemma, så jag antar att vissa av er gör er redo för Kalle Anka för att sen sätta i er en massa god julmat. Precis som när jag var i Australien för fem år sedan så har det här kunnat vara vilken dag som helst, och det har inte direkt känts av att det är julafton.

Vi började dagen med att äta frukost precis vid strandkanten och sen gick vi ner och slängde oss i varsin solstol på stranden vid 10-tiden. Det har även idag varit väldigt varmt och vi började dagen med ett dopp i havet. Bara det att vattnet är så otroligt varmt så att det knappt svalkar. Måste vara typ 28 grader i vattnet alltså. Man kan ligga i och plaska hur länge som helst, även fast det inte svalkar. Superskönt! Även hotellpoolen som det bara är ca. 5 meter till från stranden, är jättevarm och knappt svalkande.
 
Vi hade ingen klocka med oss på stranden, men vi låg och hade det skönt och åt lunch vid våra solstolar bestående av öl och bruchetta. När vi började känna oss klara med strandandet, gick vi upp och då visar det sig att klockan är strax 16, så vi har alltså legat på stranden i sex timmar. Har man semester så har man!
 
Vi slappade lite på rummet och efter nån timme började vi göra oss i ordning för att gå ut och äta julmiddag. Så mitt i allt så ringer det på dörren. Ja, vi har en ringklocka in till rummet, hehe. Så är det två killar ur personalen som är klädda i tomteluvor och räcker över två juldekorerade muffins och ett "Melly Clistmaaas!" och den klassiska hälsningen här borta i Asien, allså sån "Lucia-hälsning" (eller hur jag nu ska förklara det, haha) med två händer mot varandra. Så himla gulligt!
 
Vi fixade i ordning oss och hittade en mysig liten restaurang på stranden och slog oss ner i deras feta soffa för att äta julmiddag. Och vad har julmiddagen bestått av? Fredrik åt indonesisk mat medan jag åt pizza, haha. Vi sade det på stranden idag att vi var sugna på pizza, men så kom jag på att man ju inte kan äta pizza på julafton. Men då det inte direkt har känts som julafton så kom vi ändå fram till att det är okej att äta pizza på julafton, hehe. Vi käkade och satt kvar i nån timme och beställde in drinkar.
 
Så det är på det här sättet vi har spenderat våran julafton. Eran julafton är ju inte slut ännu, så hoppas ni får en fortsatt mysig dag med mycket god mat!
 
Kram och puss och god jul!
 
Frukost med rätt schysst utsikt
 
Hotellområdet
 
Kruka
 
Näckros
 
Hotellområdet, ner mot stranden
 
Fredrik på väg mot playan
 
Samma bild som jag tog igår, fast i dagsljus
 
"Julpynt"
 
Ja, jag har tagit den här bilden. Idag. På julafton!
 
Här har vi det gött!
 
Bali ♥
 
Bali
 
Strand
 
Vackert
 
"Försöker se lite semestersnygg ut när jag har en asstark sol i ansiktet!"
 
Mer strand
 
Aaaah....
 
Hoppetihopp!
 
Stekarn!
 
Snygg på julafton
 
Julmat
 
Hej hej!
 
Julpyntad "gran"
 
Drinkar
 
Mums!
 
God jul från oss!
 
Juldekorationer
 
Hotellpoolen
 
Receptionen
 
"Korridoren" mot vårt rum
 
Julmuffins

Kommentera här!
Postat av: Mamma

Helt fantastiska bilder. Ni var saknade i dag. En stor trött julkram till er

Svar: Jag drömde att vi avbokade resten av resan och åkte hem istället :) Kram! <3
Hanna-Sofia

2014-12-25 @ 01:04:33
Postat av: farsan carlson

Hi! Minus 20 grader, vindstilla och solsken. Har lekt med julklapparna idag, bla testat mina strumpor i en promenad med "inbyggd värme" jag senare ska ha i skidskolan. Superskönt. Lutfisk idag, slå det om ni kan!! Brasan brinner muntert i spisen o kakelugnen värmer gott i köket, de ni! Tar en pepparkaka (som ni säkert också saknar) och en slurk glögg till. Kram Ppa

Svar: Låter som helt perfekt vinterväder! Här på andra sidan jorden har det varit strax över 30-strecket idag. På plussidan alltså, hehe. Lutfisk... Här har det blivit indonesiska vårrullar till lunch och risotto till middag. Peppisarna finns nog kvar när vi kommer hem ska du se. Kram!
Hanna-Sofia

2014-12-25 @ 14:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0