Semesterfeeling

Dagen har förflutit i lugnets tecken. Jag vaknade kl. 7 till ett fruktansvärt regnoväder, och jag var tvungen att kika in i vårt utomhusbadrum för att se så att det inte var helt dyblött på golvet. Men dom har planerat allt väldigt bra på så sätt att taket på byggnaden sticker ut så pass mycket att det täcker det mesta. Var bara lite skvätt på golvet, så jag gick och la mig och sov i 1½ timme till.

Regnet hade slutat när vi åt frukost och sen gick vi en promenad för att köpa vatten. När vi kom hit igår så frågade vi i hotellreceptionen vart det fanns någon matbutik för att köpa vatten varpå han svarade att det inte finns någon matbutik på hela Nusa Lembongan. Gulligt, haha! Men vi hittade oss ett litet stånd där vi fick köpt både vatten och lite snask.

Vi norpade oss en stor solsäng vid 25-meterspoolen och låg där och halvdåsade i ett par timmar innan vi gick ner till hotellrestaurangen och åt lunch. Fredrik valde grillad fisk i bananblad vilket var otroligt gott. De här öborna kan det här med fisk alltså! Efter lunchen tog vi en liten promenad längs med vattnet för att kolla in lite restauranger. Sedan bytte vi pool och låg vid poolbaren istället och läste och gottade oss.

Semesterkänslan har efter idag verkligen infunnit sig, då det är lite det här semester handlar om, i alla fall för oss. Bara ta det lugnt, läsa massa böcker, äta god mat och ha det skönt. Vi brukar ofta vara väldigt aktiva på våra semestrar och kommer så klart att hitta på saker under den vecka vi har kvar här borta i Asien, men det är väldigt skönt att inte känna att man måste göra saker varje dag.

Vädret idag har varit mulet i stort sett hela dagen, men det har inte gjort oss något faktiskt. I den här tropiska värmen kan det faktiskt vara skönt med något enstaka dag med lite "fulare" väder.

 

Vi är nyss hemkomna från att ha ätit middag bestående av pizza, skaldjurspasta, vin samt chokladsufflé och friterad banan till efterrätt. Efter middagen bestämde vi oss för att gå upp till rummet, istället för att åka golfbil, och det var svettigt vill jag lova! Till kl. 21, dvs. om dryga 20 minuter, har vi bokat biorummet för att kolla en film innan vi säger godnatt.

 

Och till er som har läst angående ett plan som flög från Indonesien på väg till Singapore som försvann i ovädret som rådde igår: Jag kan intyga (vilket jag också skrev igår) att det var pissigt väder här igårkväll med både åska, regn och strömavbrott, så man får ju "hoppas" att just det här planet bara hade fruktansvärd otur. Vi får helt enkelt hålla tummen när det är dags för oss att flyga härifrån. Mer än så kan man ju inte göra.

 

Har hört att typ hela Sverige har fått snö därhemma. Kul! Skulle vara roligt om ni kunde spara lite tills vi kommer hem, hehe.

 

Hejsvejs!


Blev imma på linsen, därav rätt "suddig" bild
 
Jag gottar mig i solsängen
 

Mumsig mat
 
Hittade en liten strand på vår promenad

Fredrik spanar
 
"Receptionen? Jag behöver nån som torkar mig i röven, tack!"
 
Hotellrestaurang + pool by night 
 

Jag kämpar på upp för backarna

Ytterligare en pool by night

Kommentera här!
Postat av: farsan carlson

Härligt att ni koblar af. Samma gjorde jag igår, med minus 25 kändes det inte aktuellt att sticka näbben utanför dörr'n. Var dock tvungen att hämta in ved, satt sen och läste i stugvärmen, gött. Kom den nån från receptionen till Fredrik? Lev å må/ Ppa

Svar: Åh, 25 minus låter riktigt gött faktiskt! Spara lite av kylan tills jag kommer hem! :) Låter mysigt. Hah, nej han fick "tyvärr" klara av torkandet själv, haha
Hanna-Sofia

2014-12-29 @ 08:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0