24 timmar kvar

Bara 24 timmar kvar tills vi landar hemma i Sverige! Då vi båda har hemlängtan känns det jätteskönt att åka hem, men som alltid, när en resa kommer till sitt slut så känns det också lite konstigt att man nu ska återgå till vardagen. Sista natten i Kuala Lumpur, och vi vaknade imorse vid 8.30. Vi hade inte bråttom upp så vi låg kvar och kikade på en dokumentär om Snoop Dogg på tv:n innan vi gick upp och åt frukost.

Vid halv elva var vi ute på KL:s gator för att ta oss upp på högre höjder, nämligen till KL Tower som är ett torn för telekommunikation och även det sjunde högsta tornet i världen. Det ligger inte alls långt från hotellet, så vi gick väl i ca. en kvart innan vi kom fram, men då det ligger lite på en höjd så var vi extremt svettiga när vi kom upp. Precis när vi kom ut från hotellet på morgonen sa vi båda att det var väldigt skön temperatur ute idag, men efter den stigningen ångrade vi oss genast, haha. Har säkert legat runt 30-31 grader idag. Löste biljetter, som kostade typ 120 kr per person och åkte 275 meter upp i luften. Hela tornet är lite mer än 420 meter, men för att åka hela vägen upp skulle dom ha dubbelt betalt och vi tyckte det räckte med den första nivån.

Jag har sagt det förut när jag har varit uppe i höga byggnader, att det ändå är något speciellt att se en stad från ovan. Man får en överblick över stan och ser hur jäkla stort det är, så man känner sig rätt så liten när man står där. Gick runt en stund innan vi åkte ner igen och tog oss mot Pavilion, shoppingcentret där vi var igår.

Så idag har vi shoppat upp varenda krona av reskassan, moahaha! Nej då, inte direkt. Jag shoppade faktiskt mer igårkväll än vad jag har gjort idag. Men jag har ändå hittat mig en jeanstopp och en bodybutter från Sephora och en bodylotion från Victoria's Secret. Fredrik har hittat väldigt mycket, både tröjor, t-shirts och en hoodtröja. Inne i Pavilion gick vi in i en mataffär för att handla vatten och lite snask och jag utstötte ett läte av förtjusning när jag ser att dom säljer "mina" chips från Australien! Hittade ju ett favoritmärke där, som dessutom Daniel tog med sig hem till mig efter sin Australienresa. Tyvärr fanns inte exakt den smaken jag var ute efter, men vi köpte ändå en påse och mums så gott det var! Hittade även något annat sjukligt otippat i matbutiken, som ni aldrig kommer kunna gissa. Se bild nedan, hehe... Efter Pavilion gick vi till shoppingcentret Suria och kikade innan vi gick tillbaka till hotellet där vi nu hänger i hotellobbyn.

Vårt flyg går ju inte förrän kl. 23.49 ikväll och just nu är klockan inte ens 17. Vi har beställt taxi till klockan åtta eftersom vi vill äta middag på flygplatsen innan vi flyger. Vi tänker som så att det är lite "dumt" med tanke på dygnsrytmen att äta middag på flyget, eftersom vi ju då kommer äta middag vid typ två på natten. Så vi tänkte käka middag på flygplatsen, strunta i flygplansmiddagen, för att istället äta frukost när den serveras på flyget. Vi kommer att landa i Amsterdam kl. 6 på måndagmorgon och 7.45 går flyget vidare till Göteborg, och vi ska vara hemma vid 9.20.

Får hoppas att vi båda får till att sova, precis som på hitresan, då vi båda sov i typ sex timmar. Skulle vara väldigt bra både för vårt välmående som för dygnsrytmen, så att vi inte behöver vara som zombies när vi kommer hem.

Så vi får försöka underhålla oss här i ungefär tre timmar till innan vi beger oss till flygplatsen. Sitter rätt gött i hotellobbyn och surfar och lyssnar på en kvinna som spelar piano, vilket hon har gjort varje kväll vi har varit här. Mysigt!

Utvärdering av resan kommer i nästa inlägg, som vanligt. Snart ses vi! ♥


På väg mot KL Tower
 
Dit upp ska vi!
 
På väg upp för backen
 
Djungel på väg upp mot tornet
 
Utsikt
 
Kuala Lumpur
 
Jag och Petronas Twin Towers
 
Petronas Twin Towers
 
Världens högsta torn. KL Tower med sina 421 meter ligger ganska högt upp på listan. Tokyo Skytree leder ligan med sina 634 meter
 
Fredrik spanar ut över KL
 
Fina blommor
 
"Mina" chips! Var en kvinna som gick förbi efter jag hade tagit kortet och hon glodde rätt ordentligt på golvet för att se vad fasen jag tog kort på, haha!
 
Det här trodde vi aldrig att vi skulle hitta i Malaysia!
 
En sista bild på Petronas
 
Vi och tornen
 
Från dagens shoppingtur, i hotellobbyn

Kommentera här!
Postat av: Mamma

Välkomna hem. KRAM:-):-):-)

2015-01-04 @ 11:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0