Bröllop?

Sju timmar i solen är nu avklarade! Är så skönt att bara ligga och läsa på varsin solstol, gå och svalka sig lite i havet eller i poolen, ta en öl, slumra till lite. Asnice! Havets temperatur har dock varit lite knas idag, då det på förmiddagen verkligen var jätteskönt och vi ville nästan inte gå upp. Efter lunch skulle vi i igen men då hade det plötsligt blivit kallare och det var nästan lite kyligt att ligga i. Som tur är har vi ju poolen som alltid är bra temperatur och som man alltid kan doppa sig i.

 

En rolig grej som jag kan berätta är att det i informationspärmen som alltid ligger på hotellrum stod det att hotellet vi bor på arrangerar bröllop. Det stod det bl.a. på vårat superfina hotell på Nusa Lembongan i Indonesien också men det var inte direkt nån som gifte sig när vi var där. Men här så har det fasen varit bröllop varje eftermiddag sen vi kom hit i måndags. I en del av trädgården där vi har vår solstol, har dom ett litet avskiljt område med bord, stolar och en liten trädgård för fotografering. Första dagen vi såg det så var det bara "Oj, kolla dom har bröllop!" men nu är det mer "Jaha, idag igen?". Som jag skrev tidigare så är det väldigt mycket britter här, och vad vi har hört på språket så är det hittills bara britter som har gift sig de här dagarna. Verkar vara poppis det där. Så jag och Fredrik tänkte följa strömmen och ta och slå till här också...! Hah, eller inte! Trots att det är ett fint litet område att ha sin middag på så är det verkligen bara ett stenkast från där alla blekfeta turister ligger och svettas på sina solstolar. Vi väljer nog hellre en trevligare plats för vårt bröllop...!

 

Vi har precis ätit en supergod asiatisk middag på en av hotellets fem restauranger. Blev kyckling med cashewnötter för min del och biff teriyaki för Fredrik. Nu blir det film på datorn innan vi säger godnatt. Kort uppdatering idag i jämförelse med igår, och jag skriver mest för att ni ska få se bilderna.

 

Kram!

 

Jag plaskar i Medelhavet
 
What's up?
 
Plaska lite mer
 
HAHAHA! Snuskgubben Fredrik lurar i vassen
 
Vi! ♥
 
Jag simmar
 
Lunch
 
Mums!
 
Utanför hotellet

Kommentera här!
Postat av: Fanny

Gift er tamejfaaaaan inte utomlands utan mig!!!!!

Svar: Hahahahaha, oroa dig inte! :D
Hanna-Sofia

2015-07-03 @ 23:03:47
Postat av: Farsan Carlson

Fyndig rubrik på ditt inlägg! Du fick iaf Fanny att reagera. Här fortsätter värmen och skillnaden mellan oss är att vi har det ljust till långt in på natten och att badtempen inte riktigt är densamma. Idag fisketävling på Sundsjön OCH cykeltävling runt den. Fick in ett repotage i JT om det igår som "reklam" för evenemangen. Ska själv bara vara publik i år. Ha de/Ppa

Svar: Haha ja det var det som var meningen :D Låter skönt det, men jag har förstått att värmen inte kommer hålla i sig tills vi kommer hem...?
Hanna-Sofia

2015-07-04 @ 07:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0