Semester!

Just nu har jag en känsla i kroppen och det är: aaaaah! Är väl inte direkt någon känsla, men det är så det känns nu efter att ha kommit fram. Vi klev som sagt upp kl 04.00 imorse för att ta flygbussen till Landvetter vid 05.45. Vi kom iväg med flyget i rätt tid och jag hade förväntat mig ett plan fullsmockat med partypeople som skulle till Cyperns partyort nr. 1 Ayia Napa, men det var inte så farligt faktiskt. Vi slumrade båda till ett par gånger under flygningen, och det tog oss ca. 4 timmar innan vi landade in på Larnacas flygplats. 

 

Och jaaaa, jag tycker att det är lite "jobbigt", det här med charter. Okej, det är sjukt smidigt när det kommer till transfer från flygplatsen och man får all information utan att behöva fråga, men som jag sa till Fredrik så kan man vara både blind, döv och dum i huvudet för att åka på charter för man behöver knappt göra nånting själv. Hela vägen fram till incheckningsdisken är allt på svenska och alla sköter allting åt en.

 

Hur som helst tog vi transferbussen mot Fig Tree Bay och dryga timmen efter vi hade lämnat flygplatsen var vi framme vid vårt fina hotell. Hotellet Sunrise Beach ligger precis på stranden och är jättefint och fräscht. Har ett rum med superfin utsikt ut mot havet.

 

Vi packade upp väskorna innan vi gick ut på stan för att handla lite. Klockan var runt kl. 15 och vi hade inte ätit någonting sedan den "utsökta" frukosten på flyget, så vi köpte lite lunch som vi sen tryckte i oss på balkongen på hotellet. Slappade ett bra tag på rummet innan vi gick ut och åt middag på en italiensk restaurang längs med huvudgatan. Och sååå många restauranger man har ätit på, både hemma och utomlands, och det här var det sjukaste jag har varit med om. Vi hade satt oss ner, beställt, ätit och betalat på 30 minuter. Min sallad och Fredriks pizza stod framför oss fem minuter efter vi hade beställt. Fattar inte hur dom bar sig åt. Jättegod mat också! Efter middagen tog vi en tur till stranden för att känna på vattnet innan vi gick upp på rummet.

 

Just nu är vi bara på rummet och det blir nog en rätt tidig kväll idag eftersom vi klev upp så tidigt imorse. Det är förresten en timmes tidsskillnad här, så klockan här är närmre 21.00 just nu.

 

Några första härliga bilder från Cypern följer!

 

På Landvetter
 
Du och jag! ♥
 
Första anblicken av Cypern
 
Utsikten från vårt hotellrum
 
Utsikt från terassen på hotellet
 
Poolområdet
 
En liten tur på stan
 
Öl-lunch!
 
Middagsfin
 
Haha, ser ut som att jag inte har några fötter!
 
Solnedgång
 
Vårt hotell

Kommentera här!
Postat av: Pia o Michael

Ser Gött ut!
Ha en härlig vecka!

2015-06-29 @ 19:57:33
Postat av: Farsan Carlson

Snygga brallor du reste i! Utsikten över poolen liknade poolen i Hurgadha tycker jag. Ere varmt? Har äntligen gått över till fiber och det är skillnad i snabbhet. 100/100 både upp o ner, så nu går det undan. Bye bye telejack./Ppa

Svar: Tackar! Inköpta i Malaysia! Ja det är lite likt faktiskt. Vädret är varmt, var 30 grader när vi landade idag. Om poolen är varm får vi utforska imorgon!
Hanna-Sofia

2015-06-29 @ 20:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0