Snart dags för land nr. 46

Swish sa det, så hade mer än tre månader gått och så var det dags att åka till Cypern! Det känns lite tråkigt att säga det, men varken jag eller Fredrik har varit så jättepeppade inför den här resan, på samma sätt som vi har varit för tidigare resor. För min del beror det nog till största delen på att jag de senaste månaderna har jobbat som satan med min magisteruppsats, och det har känts som att arbetet med den aldrig skulle ta slut. Uppsatsen i samband med att jag har jobbat väldigt mycket, och att jag har jobbat fyra helger av fem de senaste veckorna. Semestern har med andra ord känts som något väldigt avlägset.
 
Men nu är uppsatsen klar och godkänd, jag fick semester i onsdags och nu är det äntligen dags! Igår var vi en sväng på stan och inhandlade lite smågrejer till resan; jag köpte ett gäng fina sommartoppar, Fredrik köpte badbyxor plus att vi växlade pengar. Resten av lördagen spenderades med att tvätta och packa så resfeelingen började så smått infinna sig. Som jag skrev i förra inlägget har vi inga direkt stora planer med den här resan, utan vi ville bara komma iväg och ha en veckas solsemester. Flyget går imorgon vid 07.45, och så får vi stå ut med chartercirkusen i ett par timmar innan vi landar i Larnaca på Cypern vid kl. 13. Det är ca. 6 mil från Larnaca till Fig Tree Bay där vi ska bo, så det lär väl ta en timme med buss från flygplatsen innan vi är på plats på hotellet.
 
Så, klockan är satt på 04.00 imorgon, pengarna är växlade, väskorna är packade (med åtta par av mina skor) och vi är redo för soooool!
 
Här kan man vara!
 

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0