Sawgrass Mills

Hälsningar från MIA, eller Miami International Airport. Det visar sig att dom även har gratis WiFi här, så jag passar på att blogga sista gången på amerikansk mark, innan jag skriver sista inlägget hemma i Sverige igen.

Imorse tänkte vi ta oss sovmorgon, men jag var pigg och vaken strax före åtta. Låg och läste en stund innan vi gick upp och gjorde frukost. Sonia frågade oss igår vilken tid vi hade tänkt checka ut, då hon gärna ville säga hejdå till oss innan vi åkte. Vi sa att vi hade tänkt åka någon gång mellan 12-13, men vi åkte strax före 11, då det inte var någon mening att sitta i lägenheten och bara vänta på att tiden skulle gå. Skrev en lapp till henne att vi var väldigt nöjda med vistelsen.

Idag har vi varit ett par mil nordväst om Miami, nämligen på den helt sjukt stora outleten Sawgrass Mills. Tog oss typ 40 minuter att köra dit och väl där var det typ svårt att veta vilken ingång vi skulle ta med tanke på att det finns så många. Det är så jävla stort att det till och med går en shuttle buss mellan de olika ingångarna till köpcentret...

Vi var där vid 12-tiden och åkte därifrån vid halv fem. Fredrik var den som shoppade mest och köpte bl.a. ett par nya skor, ett par jeansshorts, t-shirts och kalsonger, och jag fick med mig en cardigan, ett linne och ett träningslinne.

Så vid halv fem packade vi i ordning våra resväskor ute på parkeringen innan vi körde mot flygplatsen. Tog typ 30 minuter att köra dit, och precis som när vi lämnade av vår hyrbil i Las Vegas så är det skyltat mot "Rental Car Center" när man börjar närma sig flygplatsen. Så är det bara att svänga dit, lämna bilen och så kommer personal och kollar den lite snabbt. Klart! Så himla smidigt.

Från hyrbilscentret tog vi sedan ett tåg som tog oss direkt till terminalen. Och vem sa att det var svårt eller krångligt att köra bil i USA? Det har gått hur bra som helst. Vi var vid vår terminal redan vid kl. 18, och vårt flyg skulle inte avgå förrän kl. 21, men eftersom det tog så långt tid att komma in i Miami när vi kom hit så tänkte vi att det kanske är krångligt att ta sig ut också. Upptäcker dock att flyget är en timme försenat...! Så vi var alltså här fyra timmar innan flyget skulle gå. Snaaaark...

Så just nu sitter vi vid gaten och räknar ner timmarna. Nu är klockan strax efter 19, och vi ska boarda om två timmar så vi tänkte att vi käkar lite middag på flygplatsen och struntar i maten på flyget, så att vi får till att vända lite på dygnet. Precis som vi gjorde när vi åkte hem från Malaysia med andra ord. Bara sätta sig på flyget, vänta på att dom släcker skylten med säkerhetsbältet, gå och borsta tänderna, sätta i musik i öronen, sovmask för ansiktet och bara sova. Funkade bra då, så hoppas att det funkar bra nu.

Som sagt, ett par timmar kvar i Miami nu innan vi landar i London och sen är vi hemma i Göteborg strax före 19 på torsdagkväll.

Kram och puss!

Utsikten från balkongen i lägenheten

Vårt fönster till höger

Hej Miami!

Vår fräsiga hyrbil! Notera även att bilarna i Florida inte har några registreringsskyltar fram! Så konstigt

Sawgrass Mills

Portionerna i Amerika är sanslösa...