10 år med mannen i mitt liv

Solen skiner i Nice! Vaknade upp till dryga 28 grader och strålande sol - Rivieran gör ingen besviken om man är ute efter sol och sommarväder i alla fall. Det man också kan lita på här på Rivieran är att allt är så förbannat dyrt. Vårt hotell kostar närmre 1700 kr per natt, och då ingår inte ens frukost. Men första morgonen så här på semestern tänkte vi att vi skulle unna oss av hotellfrukosten. Visst, det fanns bröd, frukt, yoghurt osv, men det var ju inte på långa vägar värt de (hör och häpna) 20 euro per person...! Så imorgon blir det egenköpt frukost på rummet.
 
Hur har vi då spenderat dagen? När man är på Rivieran måste man ju ta och nyttja havet så idag har vi haft en lat heldag på stranden. Många hotell som ligger nära stranden har egna delar av stranden som endast får användas av hotellens gäster. Det finns också delar där vanligt folk får ligga, men där finns inga solstolar och med tanke på att den här stranden består av rätt stora stenar kan jag ju knappt tänka mig hur jävla ont i ryggen man skulle få efter bara en kort stund liggandes på rygg på en knölig handduk. Så vi tog ju hotellets strand, och för två solstolar och ett parasoll har tar hotellet "endast" 45 euro. Helt jävla sinnessjukt egentligen...
 
Men men, ibland får man bara försöka blunda för vad det kostar och bara hosta upp pengarna. Vi har i alla fall haft en väldigt skön dag på stranden, även fast vattnet var liiite kyligt med ungefär 20 grader. Svalkande, men inte så man vill ligga i i flera timmar. Låg på stranden till 17-tiden och gick sen och handlade lite frukost innan vi gick tillbaka till hotellet.
 
Vi är nyss hemkomna från en supergod middag på en restaurang som låg högt uppe på en takterass. Åt Osso Buco och biff med rostad potatis och delade på en flaska vin. Satt på restaurangen i närmre två timmar innan vi promenerade tilbaka till hotellet där vi nu ligger och ska se på en film.
 
Och idag, den 25 juni 2016 är den dagen som jag och Fredrik firar hela 10 år tillsammans. Vem kunde tro, att jag den 25 juni 2006, 16 år gammal, på partyresa i Bulgarien skulle träffa mannen i mitt liv, och nu sitta här 10 år senare, förlovad med samma man? Lustigt hur livet kan bli ibland. Fredrik, du är den som känner mig utan och innan och den jag aldrig vill vara utan. Jag ser upp till dig och tänker flera gånger per dag att jag hade haft så tråkigt och skrattat så mycket mindre utan dig. Jag älskar dig i varenda cell i min kropp och kan knappt vänta till jag får en till ring på mitt vänstra ringfinger ♥
 
Dyr frukostjävel...
 
La plage
 
Sugen på ett dopp?
 
Härlig färg på vattnet
 
Solaren
 
Hello!
 
Ett enda litet moln på himlen
 
Lunch with a view
 
Kvällens middag
 
Den här mannen alltså ♥
 
Utsikt från restaurangen

Kommentera här!
Postat av: Mamma

Ser fint ut o gott ut. Kram

2016-06-25 @ 22:27:06
Postat av: Pia o Michael

Ni ser ut att ha det jätteskönt. Kramar från oss.

2016-06-26 @ 11:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0