Akvarium, shopping och bio

Även imorse vaknade jag vid femtiden av det där förbaskade böneutropet...! Men jag var ändå så övertrött att det inte tog lång tid att somna om. Igår när vi insåg att vi bara hade planerat shopping idag, men att det skulle innebära att vi hade över 12 timmars shopping att avverka så tänkte vi att vi kunde fördriva förmiddagen med något annat. Så det var så det kom sig att vi beslutade oss för att åka tillbaka till Atlantis där vi var på vattenlandet, men den här gången istället besöka deras akvarium Lost Chambers. Allting på Atlantis är ju mer eller mindre gjort för barnfamiljer men akvarium är ju alltid trevligt.

Så efter frukost tog vi och checkade ut och ställde våra väskor i hotellets baggagerum och tog en taxi till Atlantis. Blev lagom sugna på att besöka vattenlandet igen, då vi båda tyckte det var så himla roligt där. Men vi gick istället till akvariet och kikade på alla fiskar. "Huvudattraktionen" måste vara deras gigantiska akvarium med både hajar, rockor och en massa andra stora fiskar som man dessutom kan dyka i. Såg faktiskt ett par stycken som både dök och även snorklade på ytan. Huga, jag hade aldrig gjort det med så mycket läskiga fiskar!

Efter det stora akvariet gick vi vidare och insåg helt plötsligt att allt tog slut! Och vi hade inte varit där inne i mer än 20-30 minuter. Gick tillbaka lite för att se om vi hade missat något, men icke. Vi har ju varit på en massa akvarier tidigare och man brukar ju minst ta 1-2 timmar på sig för att det finns så mycket att se, men nej, här var vi helt plötslitgt vid souvenirbutiken och utgången. Sån jädra besvikelse. Det kostade ändå 250 kronor per person att gå in, och på den lilla tiden tyckte vi inte alls att det var värt det. Så det var inte mycket annat att göra än att hoppa in i en ny taxi och åka därifrån. Riktigt antiklimax.

Vi hade ju tänkt shoppa större delen av eftermiddagen, men nu var inte klockan mer än 12 då vi anlände till "vårt" shoppingcenter Mall of the Emirates. Men vi satte på oss spenderarbyxorna och gick loss och jag fick mig ett par nya byxor, en tjocktröja och lite mer underkläder från Victoria's Secret. Fredrik köpte två cardigans och en skjorta. Käkade sedan lunch på Cheesecake Factory och delade på en Snickers-cheesecake till efterrätt. Är helt galet vad stora deras cheesecakes är, haha!

Vi lyckades ändå shoppa och strosa omkring ända till 17.30 tills vi gick förbi köpcentrets stora biograf. Gick bara in för skojs skull för att kolla vilka filmer som visades och insåg då att en ny film, Geostorm, skulle visas 18.15. Och vi som inte direkt hade så mycket bättre för oss löste biljetter och gick och köpte popcorn. Bra sätt att döda några timmar på!

Filmen är en katastroffilm som utlöser olika extrema väderfenomen på jorden och den var väl okej. Det styggaste var dock när filmen visade hur katastroferna spred sig över jorden och visade då hur en överstämning kom till Dubai. Då började alla i publiken jubla och applådera, haha. Filmen var ju såklart väldigt amerikansk där hjältarna överlever i slutet och bla bla bla, allt sånt som man redan kunde ha räknat ut från början. Men det allra fulaste var att när det här klassiska slutet nådde sitt klimax så jublade och applåderade alla i publiken då också, som att det här kom som världens överraskning. Vi bara kollade på varandra och undrade vilka knäppisar det var som satt omkring oss, haha!

Bion var klar vid 20.30 och då gick vi tillbaka till hotellet och hämtade ut våra väskor för att börja packa om. Vårt flyg här från Dubai går kl. 01.50 inatt (!), via Frankfurt, så är vi hemma i Göteborg igen vid 8-tiden på fredagmorgon. Tänkte åka mot flygplatsen vid 23.30 så om en stund ska vi äta middag här på hotellet innan vi beger oss.

Kommer troligen bli en lång dag imorgon, fredag, så frågan är om jag orkar skriva ett sista inlägg hemifrån då eller om det får bli på lördag när vi förhoppningsvis har fått sova ut ordentligt i vår egen säng. Det lär väl visa sig.

Hörs igen på svensk mark! Puss ♥

Entrén till akvariet

En massa nemo-fiskar

En albino-alligator

Akvarium

Det stora akvariet

Här kan man sitta och titta på fiskar

Galna människor som dyker!

Fler fina fiskar

Fish

Akvarium

Vår gigantiska cheesecake!

Biotajm!

Postat av: Pia%20o%20Michael

Välkomna hem till Göteborg. Blandat väder sol regn och småkallt! Har varit helt underbart att få följa med er på er resa. Tack för alla fina foton med text. Tusen kramar från oss.

Svar: Tack för det! Ska bli skönt att komma hem till kylan! :)
Hanna-Sofia

2017-11-02 @ 19:33:02
Postat av: Mamma

Här är kl.23.45. Ni ser ut som ni haft en fin resa. Ätit gott o upplevt en massa i paradiset. Stor kram o välkommen hem ❤

Svar: Ja det har vi verkligen haft! Men som alltid är der skönt att komma hem :)