Atlantis Aquaventure Waterpark

9.30 imorse slog vi upp ögonen och var redo för ännu en dag i öknen. 1½ timme senare var vi redo för dagen och gick ner till receptionen för att hoppa in i en taxi för att åka till vattenparken Atlantis Aquaventure Waterpark! Men för att vara helt ärlig så åkte vi först till fel vattenpark, haha! Det finns nämligen två, och av någon anledning så har vi pratat mycket om den andra, men när vi kom fram för att visa biljetterna så visar det ju sig att vi har åkt fel. Ooops! Så vi fick ta en ny taxi och åka till rätt vattenpark, som ligger inuti det flådiga hotellet Atlantis (som förövrigt också finns i Nassau, som vi besökte förra året!) och ute på den konstgjorda Palmön här i Dubai. Googla "The Palm Dubai" så vet ni vad jag pratar om.

Kom i alla fall till slut fram till rätt vattenpark och fick köa en stund för att komma in och få våra armband som man använder för att öppna/stänga sina skåp samt handla inne i parken. Så efter allt det här började en dag av flera timmars badande, och det var riktigt skönt med tanke på den rådande hettan. Vi spenderade mest tid på stora flytringar, bara glidandes genom stora kanaler i hela parken. Ibland kommer det något mindre vattenfall och ibland även lite vågor och backar, men för det mesta ligger man bara och glider runt. Superskönt!

Vi åkte även lite rutschkanor med större badringar vilket även det var väldigt roligt. Daniel har varit jättesnäll och lånat ut sin GoPro actionkamera till oss så vi har filmat jättemycket hela dagen från poolerna, då kameran ligger i ett vattentätt litet hus. Förbaskat synd bara att de flesta filmerna blev rätt dåliga då det var en gigantisk vattendroppe mitt på linsen som gjorde att våra huvuden såg ut som badbollar, så vissa filmer där man ser våra ansikten var obrukbara... Det är därför vissa bilder har en stor boll på sig i mitten, men den sköljdes bort till slut men tyvärr blev många filmer inte så bra som vi hade hoppats. Men det var såklart jättekul att ändå få endel bilder från dagen!

Vi stannade inne i parken ända till stängning vid 17.30 och tog sedan taxi tillbaka till hotellet som tog över en halvtimme på grund av rusningstrafiken. På vägen hem stannade vi till för att köpa lite vatten och stötte då in i en man från Danmark som vi småpratade lite med. Vi beklagade oss lite över värmen, men han sa att vi inte hade så mycket att klaga på, då han som är här och jobbar måste ha kostym på sig hela dagarna...!

Duschade och fixade oss på rummet men kände inte för att gå ut och käka middag så vi beställde upp roomservice och käkade indiskt på en liten vagn som dukades upp framför tv:n och som vi åt iförda morgonrockar. Härligt!

Imorgon är sista heldagen här i Dubai tills vi kommer tillbaka igen innan hemresan. Så imorgon 22.50 avgår flyget till Colombo i Sri Lanka där vi landar vid fem på morgonen, och efter några timmar där är det sedan vidare till Malé och Maldiverna. Tänkte bege oss till flygplatsen vid kl. 20 imorgonkväll så vi får se om jag bloggar något från hotellet innan vi åker till flygplatsen. Annars hörs vi igen från paradiset (!!!)

Entrén inne i Aquaventure

Så här flyter man omkring

Aquaventure Waterpark

Hej där!

Vattenparken

Park

Barnens område

Tjusig park ändå

Lagunen

Man tar sig en ring i lagunen och plaskar sedan ut mot kanalerna

Hej där!

Härligt!

Här kan man vara

Här har vi just glidit igenom ett vattenfall

Tjoho!

Plaska

Mer plask

Kanal

Den här snubben stod och drog in folk in till höger för där kom...

...en gigantisk våg!

Åkte upp för ett rullband som sedan tog oss ner för en stor rutschkana

Solnedgång utanför hotellet

Solnedgång

Hela the Palm består av sådana här lägenhetskomplex

Två av måååånga höghus i den här stan

Middag

Postat av: Pia Michael o Alicia

Ser härligt ut med svalkande bad o värmen. Kram från oss i ett regnigt o kallt Sverige.

2017-10-24 @ 19:33:02
Postat av: farsan carlson

Snubben som såg till att folk varrpå rätt ställe innan vågen kom, hans jobb skulle passa mig. Ha ha!

Svar: Haha! Det är väl bara att söka det jobbet vettja ;)
Hanna-Sofia

2017-10-24 @ 20:03:29
Postat av: Mamma

Måste varit skönt i badet eftersom det så varmt. Ett annorlunda vattenland.Vi alla fem har det bara bra. Kram😊

Svar: Jaa! Superskönt! Första gången sen vi kom hit som vi inte har svettats efter en hel dag utomhus :)