Drömbröllopsresan fortsätter

Återigen vaknade vi imorse upp till en strålande vacker dag, och med vågorna skvalpande utanför terassen. Gick och åt frukost i vanlig ordning och fixade oss i ordning för dagen. Idag valde vi att ta golfbilen upp till poolen längst upp på ön, där vi var och drack drinkar häromkvällen. Så vi åkte upp dit och lade oss i skuggan och badade i poolen och i havet omvartannat.

Och trots den läskiga snorkelupplevelsen igår så snorklade vi lite idag också. Där vi låg idag är det inte lika mycket korall som det är utanför vår hydda, dvs. förhoppningsvis mindre risk för att en jävla triggerfish har sitt revir där. Så vi plaskade runt en stund i det grunda vattnet, men inte allt för länge då en utav snorkelmaskerna sitter så jädra tajt åt mellan ögonen. Och trots att vi byttes av fick vi båda till slut så ont att vi valde att lägga ner. Men inte gick det någon nöd på oss inte, då vi plaskade i den stora infinitypoolen och låg och läste istället.

Efter en stund promenerade vi upp till allra längst upp på ön, där det finns en lång sandbank som till slut sväljs av havet. Antar att den är olika bred beroende på hög- och lågvatten men det är rätt coolt att se hur skör ön ändå är. Om havsnivån hade höjts med bara en halvmeter så hade mycket av ön bara försvunnit. Som överallt på ön vi befinner oss på var det även uppe vid sandbanken stört vackert. Har sagt det innan, men jag säger det igen; det är svårt att ta in hur jädra fint det är här. Såg förresten ett par som fotograferades i bröllopskläder ute på sandbanken, och vi såg en skylt i receptionen här om dagen att man kan hyra bröllopskläder både om man vill ha sitt bröllop här eller om man bara vill fotograferas. Tror inte direkt att man kan bli missnöjd med bilderna om man säger så!

Strosade sen tillbaka och gick och åt lunch och gick sen och lade oss vid den lilla strandviken som vi hittade häromdagen. Låg sedan där och läste i ett par timmar innan vi gick tillbaka till vår hydda och satt och drack öl i jacuzzin tills solen gick ned.

Vi är nu nyss hemkomna från att ha ätit en privat romantisk middag för bara oss två mitt på en avskiljd del av stranden. Vi bokade hotellets såkallade "Romance Dinner" som innebär att man äter middag vid ett ensamt bord mitt på stranden och har en egen privat servitör. Så när vi kom dit var det tända små lampor i sanden ut till bordet och små elektriska ljus var tända på bordet. Så vi beställde in en flaska vin och åt sedan fyrarätters precis vid strandkanten. Sämre kan man ha det! Är såklart lite svårt att få bild på allt när det är mörkt, men jag gjorde mitt bästa!

Nu ska vi snart släcka lampan här i vår hydda och sova, mätta och belåtna efter den supermiddagen vi just åt. Insåg förresten idag att ni därhemma ju har ställt bak klockan en timme. Det har inte vi gjort, så vi ligger ni fyra timmar framför er i tiden här på Maldiverna!

Hoppas allt är bra i höstrusket där hemma!

Längst borta är villor med egen pool som ligger längst upp på ön

Infinitypoolen till höger

Här har vi det gött!

Dagens utsikt

Rätt okej miljö att befinna sig i, va?

Poolen sedd från vattnet

Snorkelredo!

Snorklaren

Hej hej!

Jag vilar mig från snorkelmasken en stund

Lite fiskar

Sandbanken

Villorna högst upp på ön, till vänster

Tillbaka mot resten av ön

Skutt!

♥♥♥

Kvällens middag

Helt ensamma på stranden

Förrätt: Tomat och mozarella inlindad i parmaskinka

Mellanrätt: Majssoppa med rostad paprikasås

En solbränd Hanna-Sofia

Huvudrätt: Oxfilé med bönmos, tomatsalsa och olivtapenade. Efterrätten var hallontårta för Fredrik och tropisk fruktsallad för mig

Happy honeymooners!

Postat av: Pia o Michael

Ser helt underbart ut. Vilken härlig o romantisk middag. Tusen kramar till er.

Svar: Det är helt underbart! :)

2017-10-29 @ 18:37:49
Postat av: Mamma

Säger bara åååååh...Vilket paradis och vilken romantik. Ni är så fina på bilderna. Allt är så fint och vackert. Många kramar 💗

Svar: Ja det är verkligen paradiset! Haha är ju oftast helt svettiga på bilderna men det är inte så mycket att göra åt 😉 Puss!

2017-10-29 @ 19:43:20
Postat av: Ppa

Shysst upplägg av maten. Hoppas det smakade lika gott som det såg ut.

Svar: Ja kändes lite lyxigt att få upplagd mat efter att ha käkat buffé i flera dagar. Var supergott!