Obeskrivligt vackert

Igår somnade vi till vågorna som slog mot pålarna under hyddan; onekligen en ny och häftig upplevelse. Vi vaknade vid 8.30 imorse och promenerade sedan till frukosten. Åt en god frukost bestående av bl.a bröd, frukt och pannkakor med utsikt över vattnet och palmerna.

Strosade sen tillbaka till rummet och gjorde oss i ordning för dagen, och valde idag pool två av tre här på ön. Lade oss på ett par solstolar och låg och läste (läs; sov) i nån timme innan vi lämnade poolområdet för stranden. Och stranden här är inte som på en "vanlig" semesterort, alltså att det är en lång sandstrand med solstolar varannan meter. Utan här är det mer som små vikar, där det står nån solstol här och där. På den strandbiten vi gick ner på var vi så gott som ensamma, så vi tog två stolar och doppade oss lite då och då. Och där, när vi låg i vattnet och verkligen tog in omgivningarna slog det oss verkligen hur omöjligt vackert det är här. När vi var i Indonesien för snart tre år sedan så var vi även då helt hänförda av hur fint det var, men det här slår faktiskt allt vi har sett tidigare. Känns verkligen helt sjukt att det finns sådana här ställen och att vi faktiskt är här nu och får uppleva det!

Efter en stund på vår lilla strand gick vi till lunchrestaurangen och åt, och gick sedan tillbaka till våran hydda. Där låg vi sedan resten av dagen och solade och badade från vår trappa rakt ner i Indiska Oceanen. Och man ser lite fiskstim, lite revhajar och någon enstaka rocka simma förbi titt som tätt. Så jädra häftigt. Tog också och ringde videosamtal till mamma och Daniel och visade dom hur vi har det, och när mamma filmade ut genom fönstet och visade ett 2-gradigt och regningt Jämtland så kändes det rätt gött att vara här, haha! Passade också på att inviga vår jacuzzi och satt och bubblade en bra stund innan vi gjorde oss i ordning för middag.

Ikväll tänkte vi först gå till en annan restaurang istället för den vi har tilldelats, men det visade sig att den var fullbokad, så vi gick till "vår" restaurang istället. Dock visade det sig att det just ikväll var asiatisk mat, och den restaurangen vi tänkte gå till var ett thaiställe så det var väl ödet att det skulle vara fullt där. Så vi har ätit alltifrån vegetarisk sushi till vårrullar och kokossoppa så vi lämnade restaurangen mycket nöjda.

Istället för att gå direkt hem så promenerade vi till längst upp på ön och valde en av öns många barer och satte oss och drack drinkar med utsikt över poolen och en stjärnbeströdd himmel. Låter kanske klyschigt men det är verkligen så det ser ut här! Efter det promenerade vi i sakta mak hemåt och ska nu strax kika på en film.

Hoppas allt är bra med er hemma. Vi har, som ni förstår, hur bra som helst!

Puss!

God morgon!

Ett av många fiskstim man ser simma förbi

Mot frukosten

Frukost!

Poolen

Ett vattenfall i poolen

Aaaah

Jag plaskar

Bytte sedan poolen mot stranden

Här kan man va'!

Rätt schysst utsikt

Vackert!

Ser ni sjöflyget som lyfter?

Inte våra hyddor, våra ligger på andra sidan ön

Hej där!

Hyddor

Jag plaskar

Tja!

Vackert!

Vackert

Fiskstim

Hej!

Sitta och posa i sanden = sand i hela rumpan, haha!

Aaaahh...

En av öns många restauranger

Vi hittade en lök-liknande gunga

Vi har det gött i löken

Inte bara vi som fotar överallt

Här ligger min man och har det skönt

Premiärdopp från vår trappa

Hej hej!

Jag bubblar

God mat!

Så här ser det ut kvällstid, på de upplysta sandvägarna

Här satt vi och hade det gött

Baren

Är man svettig måste man svalka sig med öl

Vår länga med hyddor

Postat av: Pia%252520Michael%252520o%252520Alicia

Ser helt underbart ut. Njut så mycket ni kan. Kram.

2017-10-27 @ 20:10:27
Postat av: Mamma

Blev så glad över samtalet idag o att jag fick se hur ni har det live. Det ser så fantastiskt ut. Kram ❤