Bröllopsdags!

Enda sedan vårt eget bröllop för lite mer än två år sedan så har vi, eller åtminstone jag, längtat tills någon av våra vänner gifter sig, eller att man åtminstone ska bli inbjuden till en lite större och finare fest. Och nu äntligen så är det dags! Min tidigare hotellkollega och vän Judit ska gifta sig med sin irländare Paul, och det ska de göra på inget mindre än den ungerska landsbygden! Judit är ju från Ungern men har bott i Sverige i 10 år, och som ni kanske minns så var vi och hälsade på henne och hennes familj när vi tågluffade i Östeuropa sommaren 2012.
 
Så nu till helgen, den 9 november, gifter de sig i Tata, som ligger ca en timme utanför Budapest. Festen kommer att hållas på herrgården Balogh–Esterházy-kastély, vilket ser fantastiskt vackert ut på bilderna jag har sett. Vi kommer flyga från Göteborg på torsdagkväll, via Frankfurt och kommer fram till Budapest vid 23-tiden torsdagkväll. OM! Och det är ett stort j*vla OM. OM inte vår flight blir inställd på grund av att idioterna på Lufthansa ska gå ut i strejk torsdag, fredag den här veckan. Det är ännu inte klart vilka flighter som kommer att påverkas, och när jag ringde deras kundtjänst igår så sade dem att vår flight är bekräftad, men att de skulle gå ut med allt idag klockan 12. Så efter lunch idag vet vi om vi kommer iväg som planerat. Det var ju Lufthansa vi flög med när vi åkte till Portugal 2013 och min väska var borttappad i sex dagar pga att flygbolaget strejkade. Där och då svor jag att vi aldrig skulle flyga med dem igen men man glömmer snabbt bort, plus att det är svårt att hitta flygbolag som kan matcha deras biljettpriser, om man inte vill flyga med Ryan Air eller annan skit. Som tur är så är ju bröllopet först på lördagen så vi har ju hela fredagen på oss om det verkligen skulle krisa men vi håller såklart alla tummar på att vi kommer iväg som planerat.
 
Så förutsatt att allt går bra så kommer vi fram till Budapest på torsdagkväll, och sen har vi hela fredagen i huvudstaden innan vi på lördag förmiddag tar buss till Tata innan det är dags för bröllop och kalas hela lördag eftermiddag, kväll och natt. Vi kommer sen flyga hem från Budapest på söndag eftermiddag och landar sent i Göteborg på söndagkväll. Ellie kommer bo hos moster under långhelgen så vi hämtar henne från Jossefin troligen på måndag morgon innan vi åker till jobbet.
 
Vi har haft resan bokad i ett par månader och jag har fixat klänning som jag och Jossefin hjälptes åt att sy upp för ett par veckor sedan, vilket inte var det lättaste... Fredrik kommer återanvända sin kostym från vårt bröllop.
 
Så nu hoppas vi att vår flight inte blir inställd och att vi kommer fram som planerat. Som jag sa till Judit igår så går vi till Tata om vi måste, för på bröllopet ska vi till varje pris! Kanske inte kommer skriva nåt på torsdag eftersom vi kommer fram så sent, men vi hörs i alla fall på fredag när vi förhoppningsvis är framme i Budapest. Det ska bli jättekul att återse Ungern igen, då vi redan 2012 sa att vi gärna åker dit igen!
 
Hej svejs!
 
Snart ses vi, Budapest!
 
Balogh–Esterházy-kastély. Rätt okej ställe för ett bröllop!



Kommentera här!
Postat av: Anonym

Håller alla tummisar jag har för att det går bra för er!/Ppa

2019-11-06 @ 08:54:45
Postat av: Mamma

Åh, vad kul med bröllop.
Det var en period då pappa o jag var bjudna på många bröllop. En gång fick vi dela på oss. Han åkte på ett o jag på ett.
Ha det så jättebra. Kram till er båda🤗❤️

Svar: Ingen i vår närhet gifter ju sig så vi har inte direkt varit i den situationen! Ska bli väldigt kul 😊
Hanna-Sofia

2019-11-06 @ 13:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hanna-Sofias Resa
En reseblogg om 33-åriga Hanna-Sofias alla olika äventyr runt om i vida världen.



Planerad resa:
Ingen resa planerad för tillfället

RSS 2.0